• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 13 آذر 1402
کد مطلب : 211283
+
-

دربی همیشه معلق!

کماکان حرف‌و‌حدیث‌های زیادی در مورد دیدار استقلال و پرسپولیس وجود دارد

دربی پایتخت قرار بود در پنجمین هفته از لیگ برتر برگزار شود اما حالا که لیگ از هفته یازدهم هم عبور کرده، تازه صحبت از برگزاری بازی‌های باقیمانده از هفته پنجم است. در روزهای گذشته صحبت‌هایی در مورد تغییر زمان برگزاری شهرآورد وجود داشت و سرانجام ساعت جدیدی برای برگزاری این مسابقه اعلام شد. سازمان لیگ همچنان به تصمیم‌های لحظه‌آخری در فوتبال ادامه می‌دهد و برنامه‌ای برای تغییر این وضعیت ندارد. همین حالا، چند سؤال مهم در مورد این مسابقه وجود دارد. آیا باز هم ممکن است زمان انجام بازی تغییر کند؟ برای این بازی دقیقا چند بلیت فروخته خواهد شد؟ اگر قرار است برای نخستین‌بار تماشاگران زن دربی را از نزدیک ببینند، چه تعداد بلیت در اختیار آنها قرار خواهد گرفت؟

  75‌دقیقه دیرتر
طبق اعلام اولیه سازمان لیگ، قرار بود دربی ساعت 15روز پنجشنبه 23آذر برگزار شود اما در نهایت زمان برگزاری این بازی به ساعت 16:15 همان روز موکول شد. در حقیقت دربی 75دقیقه دیرتر از زمان تعیین‌شده اولیه برگزار می‌شود. دلیل این تصمیم هم شاید هوای این روزهای پایتخت است که لزومی برای انجام بازی در ساعت‌15 را به ‌وجود نمی‌آورد. در روزهای گذشته صحبت از پیشنهاد شورای تامین برای برگزاری بازی در روز جمعه هم بود اما به‌نظر می‌رسد که دیگر تغییری در کار نیست و با وجود علاقه استقلال به عوض‌شدن زمان این مسابقه، دربی در همان زمان معین برگزار خواهد شد؛ هرچند که در نهایت ایجاد یک تغییر لحظه آخری در برنامه این بازی، از سازمان لیگ بعید نخواهد بود.

   اولین دربی خانوادگی؟
تا امروز تماشاگران زن هرگز به تماشای دربی تهران دعوت نشده‌اند اما این‌بار خلاف گمانه‌زنی‌های اولیه، ظاهرا ممانعتی برای ورود تماشاگران زن وجود ندارد و برای اولین‌بار این بازی شکل متفاوتی خواهد گرفت. با وجود این، هنوز تعداد دقیق تماشاگران زن برای این مسابقه مشخص نشده است. به‌نظر می‌رسد تا زمانی که سامانه بلیت‌فروشی فعال نشود، این تعداد نیز به شکل دقیق مشخص نخواهد شد. گفته می‌شود قرار است 120‌تماشاگر زن در جریان این بازی در استادیوم باشند؛ عددی که بیش از حد کم به‌نظر می‌رسد و اصلا در حضور حدود 50‌هزار تماشاگر، به چشم نمی‌آید. علاوه بر این، چالش برگزارکنندگان این بازی، درنظرگرفتن 4‌مسیر ورودی مختلف برای تماشاگران مرد و زن طرفدار 2‌تیم به ورزشگاه آزادی خواهد بود. این یک تجربه خاص برای شهرآورد به‌حساب می‌آید اما باید دید در نهایت زنان موفق به تماشای دربی می‌شوند یا خیر.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :