• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 تیر 1397
کد مطلب : 21125
+
-

وعده، ‌فراموش نشود

سید محمد فخار | خبرنگار:

ناظم‌الاطبا در فرهنگ لغت خود از عبارتی می‌نویسد که گرچه دوسیه‌اش شرح 70من کاغذ می‌خواهد اما گویای بسیاری از حالات و اوضاعی است که برای ما وجود دارد و خواهد داشت.

تا امروز 53روز از آغاز طرح ترافیک جدید تهران می‌گذرد. این طرح از ابتدای اطلاع‌رسانی‌اش در دی 96، نگاه‌های عدالت‌طلبانه بسیاری را به‌خود جذب و جلب کرد. قرار بود رانت 441نهاد یکباره حذف شود و هیچ نهادی نتواند از سد عدالت بگذرد. طرح در چارچوب آرمانی قرار بود ماست‌های بسیاری را کیسه کند. دامنه شمشیر دامستوس قرار بود حتی گردن خبرنگارنماها را نیز ببرد و این عدالت‌محوری چنان تسری یافت که در طرح اولیه و مصوبه آخریه آمد که اسامی خبرنگارانی که طرح 97را می‌گیرند در پایگاه اطلاع‌رسانی اعلام خواهد شد. در سایه این مصوبه تن 90درصد افرادی که به نام خبرنگاران طرح می‌گرفتند لرزید و چراغ امید در دل 10درصد یعنی حدود 3هزار نفر خبرنگار واقعی تهران روشن شد که قرار است سره از ناسره تمیز داده شود.

از آن وعده و مصوبه هم‌اکنون روزهای مدیدی گذشته و چشم امیدمان به عدالت انتشار اسمی خبرنگاران واقعی شهر خشک شده است. این روزها یک در میان از سوی صاحب‌نظران و موکلان مردم شهر در شورا پرسش پشت پرسش طرح می‌شود تا نکند از یادها برود که باید به تعهد عدالت محور طرح 97جامه عمل پوشاند!؟

این خبر را به اشتراک بگذارید