• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 11 آذر 1402
کد مطلب : 211036
+
-

زخمی دیگر بر تن شیاطین سرخ

آیا منچستریونایتد درست‌شدنی است؟

زخمی دیگر بر تن شیاطین سرخ

منچستریونایتد چیزی نمانده که از لیگ قهرمانان حذف شود و حتی به سهمیه لیگ اروپا هم نرسد. تساوی 3-3 منچستر در استانبول درحالی‌که 2 بر صفر از گالاتاسرای پیش بود، هواداران این تیم ته‌جدولی را کاملا ناامید کرده؛ به‌خصوص اینکه آخرین بازی تیم مقابل بایرن‌مونیخ است. تیم تنها درصورتی صعود می‌کند که بایرن را ببرد و کپنهاگن و گالا هم هفته آخر با هم مساوی کنند. بازی امشب تیم در لیگ و مقابل نیوکاسل قدرتمند و سختگیر می‌تواند یک زخم دیگر بر دل هواداران بزند. نیوکاسل تیمی است که تن‌هاخ از بازی‌کردن مقابلش فراری است. او فصل پیش 2بار از سبک حریف انتقاد کرد و هر دو بازی آخر فصل پیش را یکی در لیگ و دیگری در جام اتحادیه، بدون آنکه گلی بزند به کلاغ‌ها باخت: 2 بر صفر و 3 بر صفر.
    دومین رکورد منفی گل خورده من‌یونایتد در 20بازی اول فصل در همه رقابت‌ها با 33گل ثبت شد. بدترین رکورد این تیم مربوط به فصل 63-1962 بود که در 20بازی اول 43گل دریافت کرده بود.
    اونانا از نخستین فصل حضورش در لیگ قهرمانان، 7اشتباه داشته که به گل‌های حریفان منجر شده است. آمار او بیش از دوبرابر هر دروازه‌بان دیگری است. اونانا به هیچ شوتی که به سمت چپ دروازه‌اش زده می‌شود، نه نمی‌گوید.
    من‌یونایتد در هر سه بازی خارج از خانه این فصل خود در لیگ قهرمانان موفق شده 3بار دروازه میزبان را باز کند، اما دریغ از یک پیروزی: 3گل مقابل بایرن، 3گل مقابل کپنهاگن و 3گل مقابل گالاتاسرای.
    منچستر به نخستین تیمی تبدیل شد که در 5بازی اول لیگ قهرمانان 14گل می‌خورد.
    الخاندرو گارناچو با 19سال و 151روز سن، جوان‌ترین بازیکن غیرانگلیسی تاریخ بود که در لیگ قهرمانان اروپا برای منچستریونایتد گل زد. پس از فدریکو ماچدا در آوریل2009 (با 17سال و 232روز سن)، این آرژانتینی جوان‌ترین بازیکن غیرانگلیسی بود که در بازی‌های متوالی برای منچستریونایتد در تمامی رقابت‌ها گل می‌زد. گفته می‌شود لیونل مسی به این دلیل که گارناچو طرفدار کریستیانو رونالدوست، او را از لیست تیم ملی خط زده و آنفالو کرده.
    حکیم زیاش هم یک رکورد زد. بازیکن گالاتاسرای پس از ریوالدو برای بارسلونا مقابل میلان در اکتبر 2000، کریستیانو رونالدو برای رئال‌مادرید در مقابل زوریخ در سپتامبر2009 و نیمار برای پاریس مقابل ستاره سرخ در اکتبر2018، چهارمین بازیکن تاریخ بود که در یک بازی از لیگ قهرمانان اروپا 2گل از روی ضربات ایستگاهی به ثمر می‌رساند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید