• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 11 آذر 1402
کد مطلب : 211034
+
-

کریستیانوتر از رونالدو

آیا روزی می‌رسد که بلینگل گل نزند؟

کریستیانوتر از رونالدو

رئال‌مادرید یک تیم کامل را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما باز هم کسی جلودار آنها و جود بلینگام نیست. بلینگام حتی از کریستیانو رونالدو هم کریستیانو رونالدوتر است! در پیروزی 4بر2 مقابل ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا، رئال باز هم کام‌بک زد و بلینگام باز هم به گل‌ رسید و بیشتر از قبل به لقبش(بلینگل) شبیه شد.
هافبک انگلیسی که با پیراهن شماره5 زیدان بازی می‌کند، در بازی با ناپولی از کفش زیزو هم استفاده کرد. خود زیدان روی سکوها داشت بازی را تماشا می‌کرد. آدیداس به‌تازگی کفشی را مشابه کفش‌های معروف زیدان، برای بلینگام طراحی کرده است. جود پس از درخشش با این کفش‌ها در پیامی نوشت: «یک عملکرد چمپیونزلیگی عالی از تیم؛ آدیداس در این کفش‌ها چه گذاشتی؟!» او به قول آنچلوتی 10دقیقه در زمین استراحت کرد و سپس تفاوت‌ها را رقم زد. بلینگام باز هم جایزه بهترین بازیکن زمین را گرفت. او امروز شاید به گرانادا هم گل بزند و رکورد‌ تازه‌تری از خود بر جای بگذارد.
    در تاریخ رئال‌مادرید هرگز نشده که بازیکنی در هر 4بازی اولش در جام باشگاه‌های اروپا برای این تیم گل بزند. هافبک انگلیسی به شکل عجیبی رکورد‌شکنی می‌کند. حالا جود باید یک رکورد دیگر را بشکند؛ بیشترین گل چمپیونزلیگی در رئال در کمتر از 21‌سالگی. این رکورد در رئال متعلق به رائول با 6گل است و جود فقط 2گل تا این رکورد فاصله دارد.
    رونالدو در 15‌بازی اول برای رئال 13گل و 2پاس‌گل ثبت کرده بود. بلینگام در 15‌بازی اول 14گل و 3پاس‌گل دارد.
    رودریگو گوئس با گلزنی در مقابل ناپولی به رکورد 18گل در لیگ قهرمانان اروپا رسید و به گلزن‌ترین برزیلی تاریخ رئال در این تورنمنت تبدیل شد. او با رکورد پیری برابری کرد.
    رودریگو در 7بازی اخیرش در رئال‌مادرید با 7گل و 4پاس‌گل درخشیده و روی 11گل تأثیر مستقیم داشته است. او در 12بازی اولش فقط یک‌‌‌‌‌گل و یک‌ پاس‌گل داشت.
    نیکو پاز که در اسپانیا متولد شده، تابعیت آرژانتینی را انتخاب کرده است. او در بازی مقابل ناپولی به نخستین بازیکن آرژانتینی رئال در یک دهه اخیر تبدیل شد که در چمپیونزلیگ گل می‌زند. دی‌ماریا آخرین آرژانتینی گلزن برای رئال بود که سال‌2013 مقابل گالاتاسرای به گل رسید.
    نیکو با 19سال و 82روز سن دومین بازیکن آرژانتینی جوان تاریخ چمپیونزلیگ است که گل می‌زند. مسی در رتبه اول است که نوامبر سال‌2005 و با 18سال و 131روز سن مقابل پاناتینایکوس گل زده بود.
    رئال‌مادرید برای بیستمین‌بار به‌عنوان صدرنشین به مرحله گروهی چمپیونزلیگ صعود و با بایرن برابری کرد. بارسلونا هم برای بیست‌ودومین‌بار صدرنشین شد.

کارلو آنچلوتی به 41پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا در رئال‌مادرید رسید و در کنار میگل مونیوس رکورددار شد. هیچ مربی دیگری در تاریخ رئال بیش از آنچلوتی در اروپا پیروز نشده است؛ آنچلوتی 41برد در 55بازی، مونیوس 41برد در 71بازی، دل‌بوسکه 34پیروزی در 60بازی و زیدان 31برد در 53بازی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید