• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
جمعه 10 آذر 1402
کد مطلب : 210978
+
-

اصرار در به‌روزرسانی سرگرمی کاغذی

محمد مهدی رنجبر ، کارشناس سرگرمی

یکی از مهم‌ترین مواضعی که در این صفحه سرگرمی در طی این بیست شماره انتشار، به آن پایبند بوده‌ایم، آموزش مخاطبان، راهنمایی آنان و شیوه‌های جذاب و متفاوت عرضه سرگرمی سالم بوده است.
اگر مخاطب دائمی ما هستید، حتما کیوآرکدهای مشکی با لینک کوتاه منحصربه‌فرد که در هر شماره تغییر می‌کند توجه‌تان را جلب کرده است. حالا در بیستمین شماره انتشار این صفحه سرگرمی، بد نیست مرور مجددی بر اهداف آن داشته باشیم.
  برای اینکه این صفحه از نسل نسخه‌های کاغذی مجلات جدول و سرگرمی فاصله معناداری گرفته باشد و بتواند با کمک گرفتن از ابزارهای تکنولوژی، هوشمندانه‌تر از یک نشریه معمولی در خدمت مخاطبانش باشد، کیوآرکد و لینک‌ کوتاه بالای صفحه را در نظر گرفتیم که وظیفه دارد مخاطب  تازه‌کار را راهنمایی کنند تا حدی که ترغیب به استفاده از سرگرمی‌های این صفحه شود و گام‌های اولیه حل هریک از بخش‌های صفحه را برای مخاطب نمایش دهد. درج همین راهنمایی ظاهرا ساده، که ممکن است چندان جلب توجه عوام را هم نکرده باشد، مراحل خاصی را به کار عادی روزنامه‌نگاری اضافه می‌کند و البته گاهی مشکلاتی را هم برای همکاران فنی در تنظیم زمان‌بندی چاپ مطالب ایجاد می‌کند. البته که ما  افتخار می‌کنیم که این مسیر را به عشق یادگیری علاقه‌مندان تازه‌کار، طی می‌کنیم و کماکان بر این روال اصرار داریم.
  از تفاوت‌های بارز دیگری که این صفحه سرگرمی، با انواع سنتی آن در نشریات دارد، اهتمام به تولید مطالب آموزشی است. از همان شماره اول انتشار، یک ستون آموزشی برای مبحث پُرطرفدار «سودوکو» منتشر کردیم که در انتهای آن، یک کیوآرکد و لینک کوتاه، مخاطب را به دیدن فیلمی رایگان ترغیب می‌کند. این فیلم آموزشی، ادامه همان مبحث مکتوب، یا توضیحات تکمیلی مربوط به آن را توسط استاد خبره این حوزه با شیوه‌ای منحصربه‌فرد و در کلاس آموزش‌های بین‌المللی ارائه می‌کند. طبیعتا آموزش رایگان مخاطبان، آن هم به صورت فیلم، از وظایف یک سرویس سرگرمی عادی در نشریات نیست اما بر این عقیده هستیم که ما هم یک مجله سرگرمی معمولی را اداره نمی‌کنیم! لذا با اشتیاق کامل این موارد آموزشی را هم ادامه خواهیم داد.
  مسابقه مجازی «کتاب‌شنوی» هم یکی از بارزترین تفاوت‌های این صفحه سرگرمی با انواع سنتی آن است. این مسابقه هر هفته با شنیدن یک دقیقه صوت اجرا می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید