• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 9 آذر 1402
کد مطلب : 210915
+
-

ظهور نشانه‌های رشد در بازار سهام

به‌دنبال تصمیمات جدید سازمان بورس مبنی بر تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها، روز گذشته شاخص کل بورس تهران با یک رشد پرقدرت مواجه شد.
به‌گزارش همشهری، سازمان بورس از ابتدای هفته جاری 2 فراخوان مهم منتشر کرده است. در نخستین فراخوان نهاد ناظر بازار سرمایه از هلدینگ‌های بزرگ دعوت کرد تا وارد فرایندتجدید ارزیابی دارایی‌هایشان شوند و روز گذشته در فراخوان جداگانه‌ای 6بانک دیگر را نیز به این فهرست اضافه کرد. استدلال سازمان بورس این است که ارزش بازار شرکت‌های بورس در حال حاضر کمتر از ارزش دارایی آنها است و این شرکت‌ها باید دارایی‌هایشان دوباره ارزیابی شود. برخی تحلیلگران بازار سرمایه بر این باورند که تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها می‌تواند آثار مثبتی بر شاخص‌های بورس داشته باشد. به‌دنبال این موضوع روز گذشته شاخص کل بورس تهران با یک رشد پرقدرت مواجه شد و با 1.4درصد افزایش به 2میلیون‌و60هزار واحد رسید.
همزمان با رشد شاخص کل، ارزش معاملات خرد هم 30درصد افزایش یافت و به مرز 5هزار میلیارد تومان رسید. دیروز همچنین بیش از 268میلیارد تومان نقدینگی تازه از سوی سهامداران حقیقی وارد بازار سهام شد که نشانه‌ای از افزایش تقاضا برای خرید سهام است. به‌نظر می‌رسد برنامه‌های سازمان بورس می‌تواند معاملات بازار سهام را ظرف روز‌های آینده تحت‌تأثیر قرار دهد و منجر به رشد شاخص‌های بورس دست‌کم به‌صورت موقت شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید