• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 9 آذر 1402
کد مطلب : 210837
+
-

بهت مسی کوچک!

فینال جام‌جهانی نوجوانان، به یک فینال تمام‌اروپایی تبدیل شد

بهت مسی کوچک!

فرانسه و مالی از یک طرف جدول و آلمان و آرژانتین از سمت دیگر به نیمه‌نهایی جام‌جهانی نوجوانان رسیده بودند؛ تورنمنت جذابی که البته شگفتی‌های بزرگی هم داشت. 2مسابقه نیمه‌نهایی این تورنمنت نیز بسیار جذاب به‌نظر می‌رسیدند. در این مرحله برخلاف مراحل قبلی، وقت اضافه هم در کار بود و تیم‌ها به محض پایان 90دقیقه درصورت مساوی‌شدن، ‌سراغ پنالتی‌ها نمی‌رفتند. در نهایت این نوجوانان آلمان و فرانسه بودند که خودشان را به فینال جام رساندند.

   کارخانه استعداد
درست مثل تیم ملی بزرگسالان فرانسه، تیم ملی نوجوانان این کشور هم معدن استعدادهای درخشان است. این تیم با ستاره‌های جوانش، مسیر خوبی برای رسیدن به فینال جام‌جهانی داشت. آنها در هر سه مسابقه دور گروهی برنده شدند و در نخستین بازی حذفی، روبه‌روی تیم سنگال قرار گرفتند. فرانسه در این بازی موفق نشد به سنگال گلی بزند اما در پنالتی‌ها این حریف را شکست داد. فرانسوی‌ها ازبکستان را هم با یک گل شکست دادند تا در نیمه‌نهایی مقابل تیم شگفتی‌ساز جام یعنی مالی قرار بگیرند. مالی، نیمه اول این بازی را به سود خودش تمام کرد اما در شروع نیمه‌دوم 10نفره شد و همین اتفاق برای بازگشت فرانسه به بازی و زدن 2گل کافی بود. خروس‌ها با این دو گل، تبدیل به نخستین فینالیست این دوره جام‌جهانی شدند.

   فینال جام‌جهانی تکرار شد!
اتفاقات بازی آلمان و آرژانتین در طرف دیگر مرحله نیمه‌نهایی تورنمنت، شباهت عجیبی به فینال جام‌جهانی قطر داشت؛ شباهتی که آگوستین رومرو خیلی خوب آن را درک می‌کند. آگوستین درست مثل امباپه در این بازی هت‌تریک کرد و درست مثل امباپه در پنالتی‌ها نیز گل زد اما درست مثل این بازیکن شکست خورد! آرژانتین که یکی از جذاب‌ترین تیم‌های جام بود، راهی رده‌بندی شد و در نهایت آلمان پس از یک بازی جذاب و نفسگیر به فینال راه پیدا کرد. با این حال هت‌تریک روبرتو او را با 8گل زده به بهترین گلزن این جام تبدیل کرده و بعید است که این جایگاه ارزشمند از او گرفته شود. کلودیو اچه‌وری که در این جام به مسی کوچک مشهور شده بود، در این بازی ضربه پنالتی‌اش را از دست داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید