• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 9 آذر 1402
کد مطلب : 210825
+
-

تفرج در چیتگر

باغ راز هستی

باغ راز هستی

جمع پرندگان و چهارپایان
 افتتاح این بخش از پارک جنگلی چیتگر به سال 1398باز می‌گردد. بخشی زیبا با مساحت 18.5هکتار و در ضلع جنوب‌غربی دریاچه شهدای خلیج‌فارس و از بزرگ‌ترین باغ‌های گردشگری حیات وحش که در آن علاوه بر وجود انواع گیاهان مختلف، گونه‌های مختلفی از حیوانات نگهداری می‌شوند و در آن می‌توانید جانورانی ازجمله بز، الاغ، اسب، روباه، گوزن، آهو، گاو و انواع پرندگان را تماشا کنید. برای ورود به باغ راز هستی پارک چیتگر می‌توان از 2 ورودی اصلی و 5 ورودی فرعی آن استفاده کرد. یک ورودی آن در ضلع جنوب‌غربی دریاچه چیتگر واقع شده و دیگری همجوار پارک جنگلی چیتگر است.

نوازش حیوانات
در باغ راز هستی، تنوع حیوانات بالاست. در این باغ مجموعه‌ای نزدیک به 100 طاووس و قرقاول و همینطور به‌صورت بومی گونه‌هایی از روباه و سنجاب‌هایی که در بوستان جنگلی چیتگر زیست می‌کنند وجود دارد. همچنین به پرندگانی مانند کبوتر هم توجه خاص و برای 50 کبوتر لانه جانمایی شده است. این باغ برکه ماهی هم دارد که می‌توانید در آن ماهی‌های رنگارنگ و زیبا را مشاهده کنید. جذابیت باغ راز هستی تنها به تماشای حیوانات محدود نمی‌شود، بلکه در اینجا بخشی با عنوان باغ نوازش درنظر گرفته شده است که در آن کودکان می‌توانند از فاصله‌ای بسیار نزدیک با برخی از حیوانات ارتباط بگیرند و آنها را نوازش و با این موجودات دوست‌داشتنی ارتباط برقرار کنند.

معرفی:  در ضلع جنوب‌غربی دریاچه شهدای خلیج‌فارس یک امکان‌ گردشگری ایجاد شده که حیات‌وحش زیبایش و حضور حیوانات بومی و غیربومی آن را به یکی از مکان‌های جذاب گردشگری‌تهران تبدیل کرده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید