• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 9 آذر 1402
کد مطلب : 210824
+
-

با حضور در برخی از بوستان‌های پایتخت می‌توانید زیبایی‌های حیات وحش را لمس کنید

نثار مهر به حیوانات زنده

نثار مهر به حیوانات زنده

سعیده مرادی

 در میان بوستان‌های بزرگ و کوچک شهر تهران، قفس‌ها و جایگاه‌هایی وجود دارد که محلی برای زندگی حیوانات است و این امکان را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا ضمن حضور در این بوستان‌ها از نزدیک به تماشای انواع جانواران بنشینند و گاه با آنها در تماس مستقیم باشند و از بودن در کنار‌شان لذت ببرند.

پارک شهر
مرکز شهر، پذیرای پرندگان مهاجر

 باغ پرندگان اسفند‌ سال 1388در پارک شهر دایر شد و ۸ قفس و ۲ محوطه باز دارد که در آن گونه‌های مختلفی چون طوطی‌های برزیلی، هفت‌رنگ، سبز، آرا و رنگی، کبک، بلدرچین، مرغ عشق، عروس هلندی، انواع کبوترهای غیرمتعارف زینتی، انواع طاووس، انواع واریته‌های قرقاول، انواع بوقلمون، مرغ‌های زینتی هلندی و مرغابی در آن در معرض دید قرار گرفته است. همچنین در ضلع شرقی پارک شهر آکواریومی وجود دارد که از جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود و نمایشگاهی از ماهی‌های آب شیرین است. در کنار باغ پرندگان و آکواریوم، پارک شهر در ایام مختلف سال میزبان 40 گونه پرنده است که از انواع پرندگان ساکن، مهاجران زمستانی و تابستانی و مهاجران عبوری هستند.

معرفی
در کنار طبیعت زیبای پارک شهر، وجود باغ پرندگان و آکواریوم پرندگان مهاجر بر جذابیت‌های این بوستان افزوده و باعث شده تا شهروندان بیشتری در این بوستان حضور یابند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید