• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 7 آذر 1402
کد مطلب : 210590
+
-

می‌خواهم لژیونر شوم و می‌شوم

فاطمه مریخ، ستاره‌ای که حالا در جمع 9استعداد ویژه فدراسیون جهانی هندبال قرار گرفته است، از اهدافش در این رشته ورزشی می‌گوید

می‌خواهم لژیونر شوم و می‌شوم

فدراسیون جهانی هندبال قبل از شروع مسابقات قهرمانی جهان به تیم ملی ایران و به‌خصوص یک بازیکن روحیه داد. این فدراسیون فاطمه مریخ را به‌عنوان یکی از 9استعداد برتر جهان معرفی کرد. این انتخاب چند دلیل داشت؛ فاطمه در 3رده سنی پیراهن تیم ملی ایران را به تن کرده است، سال پیش در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان چهره شده و در جمع 10گلزن برتر این رقابت‌ها قرار گرفته است. او در مسابقات قهرمانی جوانان جهان هم در جدول گلزنان نفر نوزدهم بود. سایت فدراسیون جهانی در گزارشی که از مریخ منتشر کرد، جمله‌‌ای هم درباره او داشت؛ اینکه فاطمه 2سال پیش مسابقات تیم ملی را از تلویزیون تماشا کرده بود اما این بار عضوی از این تیم است. این خبر مدافع چپ 19ساله تیم ملی را سوژه آخرین تمرین تیم در تهران کرد.

   اولین باری است که با تیم بزرگسالان به مسابقات قهرمانی جهان می‌روی. اما قبل از آن با نوجوانان و جوانان در این مسابقات بوده‌ای. آماده‌ای؟
اولین بازی ما نهم آذر برگزار می‌شود. لهستان و آلمان 2تیم اروپایی گروه ما هستند. تیم سوم گروه یعنی ژاپن اگرچه یک تیم آسیایی است، اما چند سال است که در مسابقات جهانی شرکت می‌کند و در سطح آسیا هم همیشه بین تیم‌های اول و دوم قرار دارد. ژاپن همین چند وقت پیش کره را که قدرت اول آسیاست، برد. من نخستین دوره مسابقات قهرمانی جهان را با تیم ملی بزرگسالان نبودم اما تجربه بازی با تیم‌های نوجوانان و جوانان را دارم و از تجربیاتی که در آن مسابقات داشتیم، به نحو احسن در دانمارک استفاده می‌کنم.
 
  در این مدت از نظر فیزیکی و ذهنی چقدر فرق کرده‌ای؟‌
2سال است که در سطح جهانی و آسیایی هندبال را حرفه‌ای کار می‌کنم. در هر دوره از مسابقات قهرمانی جهان که حاضر بوده‌ام، سعی کرده‌ام از بازیکنان دیگر چیزهای جدید یاد بگیرم؛ هم از نظر تغذیه‌ای و هم از نظر بدنی. بعد از هر دوره بیشتر به وضعیت جسمانی‌ام رسیده‌ام تا بازی‌های درخشان‌تری انجام بدهم.
 
  از نظر ذهنی‌ چطور؟
روی ذهنم بیشتر کار کرده‌‌ام. نصف کار ذهنی است.
 
  فدراسیون جهانی شما را به‌عنوان استعداد ویژه انتخاب کرد، خودت را واقعا استعداد ویژه هندبال می‌دانی؟
این خبر را که شنیدم، خیلی خوشحال شدم. من در همه این سال‌ها سعی کردم خوب بازی کنم و از این به بعد هم خوب بازی می‌کنم تا به همه جهان نشان بدهم ایران استعداد‌های زیادی دارد.
 
  قرار است برای این استعداد چه اتفاقی در آینده بیفتد؟
آرزوی من این است که لژیونر شوم و در اروپا بازی کنم. به این باور دارم که خواستن، توانستن است. فقط کافی است که بخواهم و برای رسیدن به خواسته‌ام تلاش کنم.
 
  می‌خواهی در کدام لیگ اروپایی بازی کنی؟
نمی‌دانم...
 

این خبر را به اشتراک بگذارید