• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 6 آذر 1402
کد مطلب : 210490
+
-

پایان آدم ربایی‌های سریالی در زاهدان

پایان آدم ربایی‌های سریالی در زاهدان

اعضای بزرگ‌ترین باند آدم‌ربایی در سیستان و بلوچستان با ربودن افراد مختلف برای آزادی آنها از خانواده‌های‌شان باج‌گیری می‌کردند. هرچند آنها با ربودن 4نفر از خانواده‌شان 2میلیارد تومان گرفتند اما بعد از پنجمین آدم‌ربایی دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، چند روز قبل زنی در تماس با پلیس زاهدان گفت که افراد مسلح شوهرش را ربوده‌اند. او درباره آنچه اتفاق افتاده بود، گفت: زنگ خانه‌مان به صدا درآمد و وقتی در را باز کردیم ناگهان 3مرد مسلح به زور وارد خانه شدند. یکی از آنها شروع به تیراندازی کرد و به همین دلیل همه‌مان زمین‌گیر شدیم. آنها با تهدید شوهرم را با خودشان بردند و گفتند اگر می‌خواهیم او زنده به خانه برگردد باید به آنها 500میلیون تومان بدهیم. آنها درحالی‌که به تهدیدهای‌شان ادامه می‌دادند و من و فرزندانم وحشت کرده بودیم از خانه خارج شدند و حالا از وضعیت شوهرم اطلاعی ندارم. به‌دنبال این خبر گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی خود را به محل حادثه رساندند و تحقیقات تخصصی در این‌باره شروع شد. آنطور که همسر مرد ربوده شده می‌گفت آدم‌ربایان مسلح 3نفر بودند که معلوم نبود پدر این خانواده را بعد از ربوده شدن کجا منتقل کرده‌اند و او چه سرنوشتی دارد.

عملیات ضربتی
کارآگاهان در شاخه‌های مختلف به تحقیقات فنی در این‌باره پرداختند تا اینکه سرانجام به اطلاعاتی درباره مخفیگاه آدم‌ربایان در مناطق زیباشهر و بزرگمهر زاهدان دست پیدا کردند. آنها برای مدتی این دو نقطه را تحت نظر گرفتند و با شناسایی آدم‌ربایان و مسجل شدن تردد آنها به این دو مخفیگاه، عملیات ضربتی خود را آغاز کردند و موفق شدند هر سه آدم‌ربا را دستگیر و گروگان را آزاد کنند. در جریان بازرسی از مخفیگاه تبهکاران یک قبضه کلت کمری کشف شد. با دستگیری متهمان آنها تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفتند و معلوم شد که این نخستین مورد از آدم‌ربایی‌های آنها نیست. شواهد حاکی از آن بود که آنها هراز گاهی با ربودن فردی از خانواده آنها‌ باج‌گیری کرده‌اند. آنطور که اعضای این باند اعتراف کردند، آنها در ماه‌های اخیر دست‌کم 4نفر را ربوده و با تهدید از خانواده‌های‌شان 2میلیارد تومان باج‌گیری کرده بودند. آنها برای اینکه هیچ ردی از خود به جا نگذارند در همه این موارد از خانواده گروگان‌ها خواسته بودند که مبلغ مورد نظر را در قالب اسکناس در مکانی دورافتاده به آنها تحویل دهند.

آخر خط
در همین حال سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان جزئیات بیشتری از این پرونده را بازگو کرد و گفت:‌ به‌دنبال وقوع این آدم‌ربایی و با توجه به حساسیت موضوع و انتشار اخبار ضد‌و نقیض در فضای مجازی، پلیس در مدت زمان کوتاهی موفق شد مخفیگاه آدم‌ربایان را در چند نقطه از شهر شناسایی و ضمن آزادسازی گروگان، هر سه آدم ربا را دستگیر کند. او ادامه داد: هرچند متهمان که اعضای بزرگ‌ترین باند آدم ربایی سیستان و بلوچستان هستند به 4فقره آدم ربایی دیگر در استان و دریافت مبلغ 2میلیارد تومان اعتراف کرده‌اند، اما تحقیقات تکمیلی برای کشف سایر جرائم احتمالی آنها ادامه دارد و پلیس مقتدرانه با هرگونه ناامنی و اقدامی که فضای جامعه را ملتهب می‌کند برخورد خواهد کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید