• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 1 آذر 1402
کد مطلب : 210014
+
-

جهان مقاومت

برکناری وزیر اسپانیایی به‌خاطر حمایت از غزه
«یون بلارای»، ۳۶ساله، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا که این روزها اظهارنظرهایش در حمایت از مردم غزه و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود، روز گذشته از سوی نخست‌وزیر این کشور کنار گذاشته‌شد. این سیاستمدار اسپانیایی چند روز پیش درباره فجایع غزه گفته بود: «شاهد یک نسل‌کشی زنده توسط اسرائیل در فلسطین هستیم و من نمی‌خواهم شریک جرم آن باشم.»

جنایات غزه فراتر از هولوکاست
نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنانی اعلام کرد که آنچه در فلسطین در جریان است، فراتر از هولوکاست است و نباید به سکوت در برابر ادامه نسل‌کشی جمعی ملت فلسطین ادامه داد. به‌گفته مادورو، در تل‌‌‌آویو یک جریان تندرو راست‌گرای نازیستی در راس قدرت است و ما باید آماده دفاع از ارزش‌های انسانی حقیقی و ارزش‌های وطن در برابر راست‌گرایان رادیکالی باشیم.

محرومیت 550فلسطینی از درمان به‌دلیل محاصره
به‌سبب محاصره بیمارستان اندونزیایی، درمان حدود 550نفر در این بیمارستان ممکن نیست. «منیر البرش»، مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفته است محاصره این بیمارستان موجب شهادت شماری از مجروحان در خیابان‌ها شده و هر‌کس در بمباران‌های رژیم صهیونیستی زخمی شود، در نهایت بر اثر شدت خونریزی و نرسیدن به بیمارستان به شهادت خواهد رسید.

غذای غزه، فقط برای3 روز
سخنگوی برنامه جهانی غذا اعلام کرد که نظام غذایی در غزه به سبب بسته بودن گذرگاه‌ها و توقف تولید رو به فروپاشی است. به‌گفته این مقام مسئول در سازمان ملل، آنچه طی 45روز جنگ وارد غزه شده، تامین‌کننده نیازهای کمتر از 3روز مردم این منطقه است و نیازمندی‌های مردم غزه به سبب بسته بودن گذرگاه‌ها فراتر از توان آژانس‌ها و مؤسسات امدادرسانی است. برنامه جهانی غذا همچنین اعلام کرده است که نزدیک به 2/2میلیون نفر در غزه به کمک‌های فوری غذایی نیازمندند.

تلفات نظامیان روی دست ارتش تل آویو
ارتش رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد که 2 نظامی دیگر این رژیم طی درگیری‌ها در شمال نوار غزه کشته شدند. ارتش صهیونیستی همچنین از زخمی‌شدن 5نظامی گردان699 تیپ551، گردان هفدهم، گردان46 و گردان52 تیپ401 در درگیری‌های شمال غزه خبر داده و وضعیت آنها را وخیم اعلام کرده است. کاپیتان نیروهای ذخیره به‌نام «آرنون موشه آبراهام بنونیستی واسپی»، 26ساله ازجمله کشته‌شدگان روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی است. ارتش صهیونیستی از آغاز حمله زمینی به غزه به کشته شدن 66نفر از نیروهای خود در نبرد با مقاومت اذعان کرده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید