• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 21001
+
-

سرنوشت آتش‌سوزی مرگبار مجیدیه به قسامه گره خورد

سرنوشت آتش‌سوزی مرگبار مجیدیه به قسامه گره خورد

4سال پس از آنکه تحقیقات قضایی برای رمزگشایی از آتش‌سوزی مرگبار مجیدیه که به جان باختن 4نفر منجر شده بود بی‌نتیجه ماند، دادگاه اعلام کرد که با مراسم قسامه سرنوشت مظنونان این پرونده را روشن خواهد کرد.

به گزارش همشهری، شامگاه سوم بهمن‌ماه93، حادثه هولناکی در ساختمانی 6طبقه در کوی مجیدیه شمالی رخ داد. بر اثر آتش‌سوزی در این ساختمان  پسری 4ساله و مادربزرگ 62ساله‌اش همراه با 2مرد جوان دیگر جان خود را از دست دادند. به‌دنبال این حادثه، محسن مدیرروستا، بازپرس دادسرای امور جنایی دستور داد درباره دلیل این حادثه تحقیقات جامعی انجام شود‎.‎ بررسی‌های اولیه از عمدی بودن این حریق حکایت داشت؛ چنانکه چند شاهد سرایدار سابق ساختمان را هنگام تهدید صاحب ساختمان دیده و حدس می‌زدند که آتش‌سوزی کار او باشد. بنابراین بازپرس جنایی حکم جلب این مرد را صادر کرد. وی اما منکر آتش‌سوزی مرگبار بود و مدتی بعد چون مدارک قضایی علیه وی وجود نداشت آزاد شد. تحقیقات قضایی ادامه داشت تا اینکه در ادامه 8مظنون دیگر شناسایی و یکی پس از دیگری بازداشت شدند. تمامی آنها نیز ادعای بی‌گناهی داشتند؛ ضمن اینکه هیچ مدرکی علیه آنها وجود نداشت. به همین دلیل پس از تحقیق از 8مظنون، همه آنها آزاد شدند.

با گذشت 3سال و 5‌ماه از حادثه، همچنان راز این پرونده در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و هنوز عامل اصلی این جنایت شناسایی نشده است؛ به همین دلیل بازپرس محسن مدیرروستا قرار منع تعقیب در پرونده را صادر کرد. در ادامه پرونده پیش روی دادیار اظهارنظر دادسرای جنایی تهران قرار گرفت اما وی با این نظر مخالفت و اعلام کرد که یکی از 9مظنونی که در این پرونده بازداشت شده، عامل اصلی این حادثه مرگبار است. در ادامه پرونده برای حل اختلاف به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. قضات دادگاه نیز نظر دادیار اظهارنظر را تأیید و اعلام کردند که یکی از 9مظنون این پرونده، عامل آتش‌سوزی مرگبار است. به این ترتیب، دادگاه اعلام کرد که باید مراسم قسامه در این پرونده برگزار شود و باید 50نفر از خانواده شکات پرونده در دادگاه حاضر و قسم بخورند که مظنون اصلی پرونده، قاتل است.

به همین دلیل به‌زودی مراسم قسامه برای مشخص شدن سرنوشت این پرونده تشکیل خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید