• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 1 آذر 1402
کد مطلب : 210002
+
-

رئیس‌جمهور در نشست فوق‌العاده بریکس مطرح کرد

7پیشنهاد برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

مقاومت
7پیشنهاد برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

به‌دنبال تشدید جنایات رژیم‌صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، عصر دیروز (سه‌شنبه) نشست ویژه‌ سران بریکس و اعضای بریکس پلاس با محوریت جنگ غزه برگزار شد؛ نشستی به میزبانی آفریقای‌جنوبی به‌عنوان رئیس دوره‌ای بریکس که با سخنرانی ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور ایران همراه بود.
سیدابراهیم رئیسی در نشست فوق‌العاده سران بریکس، به‌عنوان قدرت‌های اقتصادی نوظهور، با بیان اینکه آمریکا همه سازمان‌های بین‌المللی را بی‌خاصیت کرده‌است، پیشنهادهایی را برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه ارائه کرد‍؛ پیشنهادهایی که در ادامه می‌خوانید.
کشورهای عضو بریکس در چارچوب اتحاد برای صلح، بانی قطعنامه الزام‌آور در مجمع‌عمومی سازمان ملل علیه رژیم‌صهیونیستی و باهدف توقف جنایت علیه مردم غزه شوند.
با توجه به حملات مستمر رژیم‌صهیونیستی به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و اماکن‌مذهبی، کشتار زنان، کودکان، پزشکان، پرستاران و خبرنگاران اقدام تروریستی است و این رژیم جعلی باید به‌عنوان رژیم‌تروریستی و ارتش آن به‌عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی شود.
ایران از اقدام برخی کشورها در ارجاع جنایت اسرائیل غاصب در غزه به دیوان کیفری بین‌المللی حمایت می‌کند و اعتقاد دارد که علاوه‌بر این رژیم، آمریکا هم باید در دادگاه بین‌المللی محاکمه شود.
اقدام جمعی اعضای بریکس برای شکستن‌ محاصره غزه و ایجاد مسیر دائمی و امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ضروری است.
با توجه به جنایات بی‌سابقه رژیم‌صهیونیستی و استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند فسفر سفید، لازم است اعضای بریکس با ایجاد یک ماموریت ویژه بین‌المللی، این جنایت را سریعا بررسی و گزارش آن را به‌صورت عمومی‌ منتشر کنند.
اعضای بریکس قطع کامل روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی با رژیم‌صهیونیستی را سریعا در دستور کار قرار دهند.
شناسایی حق ملت فلسطین در دفاع از خود و مجاهدت آنها برای آزادسازی مناطق اشغالی مورد حمایت دولت و ملت‌های آزاده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید