• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 1 آذر 1402
کد مطلب : 209977
+
-

پرونده باز ترافیک روی میز شورایی‌ها

روز گذشته اعضای شورای شهر درباره ترافیک تهران در روزهای بارانی و معضلات ترافیکی منطقه12 بحث و رایزنی کردند

شورا
پرونده باز ترافیک روی میز شورایی‌ها

ترافیک تهران همواره موضوع داغ این شهر است؛ مخصوصا اگر بارانی ببارد میزان آن  چند‌برابر هم می‌شود. باران چند روز اخیر در تهران هرچند حال و هوای پاییزی دلنشینی را در شهر دمید و تنفس پایتخت را بهبود بخشید، اما باعث شد ساعات ماندن در ترافیک بیشتر و بیشتر شود و شرایط کلافه‌کننده‌ای را ایجاد کند. برهمین اساس روز گذشته در یکصدونودوچهارمین جلسه شورای شهر بار دیگر پرونده معضل ترافیک روزهای بارانی باز شد. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر، گفت: مردم در عصرگاه روز دوشنبه وضعیت بدی را تجربه‌کردند.

مرز  زمانی  سفر 3 تا 5برابر شد
سیدجعفر تشکری هاشمی در ادامه می‌افزاید:  دوشنبه از مرز بحران‌ها گذشتیم و مرز زمانی سفر 3 تا 5برابر شد و بخش‌های زیادی زحمت کشیدند تا مشکلات مردم کاهش یابد. او با اشاره به حجم بالای تردد خودروهای شخصی و تک‌سرنشین در معابر، یادآور شد: طرح جامع ترافیک در حال بررسی است و ما نمی‌توانیم با ساخت بزرگراه‌ها و معابر جدید ترافیک شهر را روان کنیم.

دیگر نباید بزرگراه بسازیم
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر با تأکید بر اینکه ما به جز یک بزرگراه در شرق تهران و چند پروژه نیمه‌تمام نباید به سمت پروژه‌های خودرو‌محور برویم، ادامه داد: در طرح جامع به‌دنبال این هستیم که با مدیریت تقاضای سفر، شرایط را کنترل کنیم.

همکاری همه‌جانبه برای حل ترافیک تهران
همچنین در ادامه جلسه، رئیس کمیته سلامت شورای شهر با اشاره به ترافیک روزهای بارانی، گفت: مدیریت شهری تنها دستگاه متولی ترافیک نیست و تقاضا داریم دستگاه‌های مرتبط نیز در این خصوص اقدام کنند؛ چه‌بسا مدیریت شهری مبلغ قابل‌توجهی را در بودجه امسال برای توسعه حمل‌ونقل عمومی اختصاص داد.

معضلات ترافیکی منطقه‌12
اما موضوع ترافیک پایتخت و بحث و بررسی در پارلمان شهری صرفا منوط به ترافیک روزهای بارانی تهران نبود. در جریان این جلسه، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر به معضلات ترافیکی منطقه‌12 و محدوده بازار تهران اشاره و اعلام کرد که معضل ترافیک این منطقه از خط قرمز عبور کرده است. مهدی اقراریان در ادامه می‌گوید: نمی‌دانیم می‌توانیم از کلید‌واژه بحران استفاده کنیم یا نه؟ کارشناسان کمیته حقوقی شرایط را بررسی کردند و دیدیم که اشخاصی ۱۰ ‌تا ۱۲ وانت خریده‌اند و از آنها به‌عنوان مغازه و انبار استفاده می‌کنند.

عدم‌امدادرسانی بموقع در منطقه‌12 به‌دلیل ترافیک
او به عدم‌امدادرسانی بموقع در این منطقه به‌دلیل معضل ترافیک اشاره کرد و گفت: در ایام اخیر، آتش‌سوزی گسترده‌ای اتفاق افتاد و میلیاردها تومان خسارت به اموال زد؛ آتش‌نشانان به‌موقع رسیدند اما به‌دلیل وضعیت ترافیک نتوانستند به محل آتش‌سوزی برسند.

سیاست عدم‌ساخت پارکینگ در مناطق مرکزی غلط است
رئیس کمیته حقوقی و نظارت شورای شهر با بیان اینکه یکی از اشتباهات دوره پنجم این بوده که سیاست‌هایی برای منطقه‌۱۲ تدوین کرده‌اند، تصریح کرد: سیاست عدم‌ساخت پارکینگ در مناطق مرکزی یکی از غلط‌ترین سیاست‌ها بوده و عملا در ساخت پارکینگ محدودیت ایجاد کرده‌اند. اقراریان با تأکید بر اینکه ما باید پول عوارض کسر پارکینگ را برای ساخت پارکینگ در مناطق پرترافیک هزینه می‌کردیم، ادامه داد: بنده از شهردار تهران تقاضا می‌کنم وضعیت منطقه را از نزدیک ملاحظه کنند. اینکه بگویند زمینی خریداری شده و پارکینگ راه‌اندازی خواهد شد، پاسخ مناسبی به تذکر ما نیست و ما این درخواست‌ها را پیگیری تا پایان خواهیم کرد.

   لزوم تشکیل کمیته تخصصی برای رسیدگی به ترافیک منطقه‌12
در ادامه نیز رئیس شورای شهر بر پیچیدگی و گره کور معضلات ترافیکی منطقه‌12 صحه گذاشت و به تشکیل کمیته ویژه در این خصوص تأکید کرد. مهدی چمران گفت: بنده موافقم که برای وضعیت ترافیک منطقه‌۱۲ کمیته‌ای تخصصی با حضور شهرداری تهران، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط شکل بگیرد و اتفاقات را پیگیری کنند. او می‌افزاید: وضعیت ترافیک در این محدوده رها شده است؛ لذا کمیسیون عمران و حمل‌ونقل باید در این رابطه وقت بگذارد و موارد را پیگیری کند. بنده نیز در این جلسه حضور پیدا خواهم کرد چراکه باید فکری شود تا یک سال آینده وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

مکث
بررسی اساسنامه‌های 3سازمان وابسته به شهرداری تهران

در جلسه روز گذشته شورای شهر اساسنامه سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، سازمان املاک و مستغلات و سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران مورد بررسی اعضا قرار گرفت. درنهایت پس از بحث و تبادل نظر میان اعضای شورای شهر و اعلام پیشنهادها، اساسنامه هر 3‌سازمان وابسته به شهرداری تهران به تصویب رسید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید