• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 1 آذر 1402
کد مطلب : 209940
+
-

زلزله زاهدان بدون تلفات جانی و مالی

به‌گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان با وجود اینکه زمین‌لرزه با قدرت 4.7ریشتری بامداد سه‌شنبه(30آبان) رخ داد، اما خوشبختانه تلفات جانی و خسارت‌مالی نداشت. مجید محبی به همشهری گفت:‌ «خسارت در حد مصدومیت برخی از شهروندان و مراجعه آنها به مراکز درمانی بود؛ آن هم نه به‌دلیل ریزش ساختمان‌ها بلکه به‌علت رعب و وحشتی که وقوع زلزله برای شهروندان به‌وجود آورد و برخی از شهروندان دچار مصدومیت شدند.» او ادامه داد: «خسارت به سازه‌های ساختمانی در حد ترک است که در چند محله به‌دلیل فرسودگی خانه‌ها اتفاق افتاده است.»
به‌گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان، زمین‌لرزه بامداد دوشنبه(29آبان) یک هشدار برای مردم استان به‌حساب می‌آید. محبی گفت: «برای همین، همه دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله هلال‌احمر، شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس همچنان در حالت آماده‌باش قرار دارند.»
او تأکید کرد: «از آنجایی که زلزله قابل پیش‌بینی نیست، هشدارهای لازم به شهروندان داده شده است. خوشبختانه همه دستگاه‌های ذی‌ربط پای کار هستند و امیدوار هستیم که مشکل خاصی به‌وجود نیاید.» در پی بروز زمین لرزه ۴.۷ریشتری زاهدان ۷۱مصدوم سرپایی به وسیله نیروهای اورژانس و یا با خودروی شخصی به 4بیمارستان این شهر مراجعه کردند. همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ترخیص ۲۳مصدوم طی روز سه‌شنبه خبر داد.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید