• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 1 آذر 1402
کد مطلب : 209938
+
-

‌اولین برف پاییزی در 8شهرستان

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد برف پاییزی 30شهرستان ایران را سفیدپوش می‌کند و روز سه‌شنبه(دیروز-30آبان) هم خبر رسید که 8شهرستان نخستین بارش برف را در سال‌جاری تجربه کرده‌اند.
به گزارش همشهری، پیش‌بینی‌های ماهواره‌ای از بارش برف در کشور، از سفیدپوش‌شدن 30شهرستان در مناطق شمالی و شمال‌غرب ازجمله تهران در 5روز آینده خبر می‌دهد. براساس نقشه‌های ماهواره‌ای بیشترین بارش نقطه‌ای برف در مشگین‌شهر، اردبیل، سرعین، نیر و سراب با بارش فراتر از 30سانتی‌متر اتفاق خواهد افتاد. همچنین مناطق چالوس، تنکابن و طالقان در کنار نور، شمیرانات، کرج و تهران نیز بارش بین  20تا 30سانتی‌متر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهند کرد.
براساس این پیش‌بینی‌ها استان تهران عمق برف بیشینه نقطه‌ای 22سانتی‌متر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهد کرد و متوسط عمق برف در سطح شهرستان کمتر از یک‌سانتی‌متر خواهد بود.
از میان این 30شهرستان‌، همدان در استان همدان، کوهرنگ در استان چهارمحال‌و‌بختیاری، چالدران در آذربایجان‌غربی، تهران در استان تهران، کرمانشاه در استان کرمانشاه، تبریز در آذربایجان‌شرقی و بروجرد و دلفان در لرستان بارش نخستین برف پاییزی را تجربه خواهند کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :