• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 28 آبان 1402
کد مطلب : 209619
+
-

کلاهبرداری 300میلیارد تومانی به بهانه فروش خودرو

مرد شیاد با وعده فروش خودرو بیش از 300میلیارد تومان کلاهبرداری کرد و یکباره ناپدید شد اما کارآگاهان پلیس موفق شدند با شناسایی مخفیگاهش او را دستگیر کنند و به فرارش پایان دهند.
به‌گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل به‌دنبال شکایت 2نفر در دادسرای بندرعباس آغاز شد. مال‌باختگان می‌گفتند که برای خرید خودرو به مردی به‌نام سعید پول داده‌اند اما او نه خودرویی به آنها داده و نه پول‌شان را پس داده و در نهایت ناپدید شده است.
یکی از آنها گفت: ما برای سرمایه‌گذاری قصد خرید خودرو داشتیم و از طریق یک واسطه با سعید آشنا شدیم. او وعده و وعیدهای زیادی به ما داد و گفت با ارتباطاتی که دارد می‌تواند هر تعداد که بخواهیم خودرو با قیمت مناسب در اختیارمان قرار دهد و با این وعده و وعیدها فریب خوردیم و همه سرمایه مان را در اختیار او قرار دادیم، به این امید که با خرید خودرو سود زیادی نصیب‌مان شود. او چند مرتبه زمانی را که قول داده بود خودروها را تحویل می‌دهد عقب انداخت و مدام وعده و وعید می‌داد تا اینکه یکباره ناپدید شد و به تماس‌های تلفنی هم پاسخی نمی‌داد و وقتی ما از پیدا کردن او ناامید شدیم تصمیم به شکایت گرفتیم.
به‌دنبال این شکایت با تشکیل پرونده‌، رسیدگی به این کلاهبرداری به مأموران پلیس آگاهی واگذار شد. در تحقیقات   معلوم شد که کلاهبردار تحت تعقیب علاوه بر این دو نفر از افراد دیگری نیز با همین ترفند کلاهبرداری کرده است. او پس از جلب اعتماد مال‌باختگان مبالغ کلانی از آنها می‌گرفت و وعده می‌داد که به‌زودی خودروهای مورد نظرشان را به آنها تحویل می‌دهد. آنطور که شاکیان مدعی بودند سعید بارها محل سکونت و کارش را تغییر داد و در نهایت به مکان نامعلومی گریخت که دسترسی به او امکان‌پذیر نبود. کارآگاهان پلیس در جریان بررسی‌های فنی خود به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم تحت تعقیب اهل شهرستان لارستان واقع در استان فارس است و به‌احتمال زیاد به آنجا گریخته است. به این ترتیب گروهی از کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی راهی لارستان شدند و با انجام بررسی‌های فنی مخفیگاه سعید را شناسایی کردند. مأموران آنجا و مکان‌هایی که ممکن بود متهم در آنجا تردد کند را تحت تظر گرفتند تا اینکه سرانجام زمانی که سعید سوار بر یک خودروی پژو پارس قصد فرار داشت در ایستگاه بازرسی کنجی شهرستان بندرخمیر دستگیر شد.
با آغاز بازجویی‌های اولیه متهم به کلاهبرداری 300میلیون تومانی از متقاضیان خرید خودرو اعتراف کرد.  تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد. سردار علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی هرمزگان با اعلام جزئیات این پرونده گفت:‌ با بررسی‌های
 انجام شده در این‌باره تاکنون ۳۰نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و تحقیقات پلیسی و قضایی برای کشف سایر جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید