• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
چهار شنبه 24 آبان 1402
کد مطلب : 209224
+
-

سیر تحول ناوگان همگانی در مدیریت ششم


 محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران:
شورای ششم و مدیریت ششم نگاه ویژه به حمل‌ونقل داشتند و در بودجه امسال ۲۸هزار میلیارد تومان به حمل‌ونقل اختصاص دادیم. این ۲۸همت رقمی بیش از ۵۰درصد بودجه شهرداری را تصرف می‌کند اما آنچه اتفاق افتاده  رقمی 2برابر این عدد است. ما تأییدیه قطار ملی را گرفتیم؛ ساخت ۱۱۳دستگاه آن را دولت قبول کرد. تأییدیه آن نیز دیروز توسط یک شرکت لهستانی صادر شد و قطار ملی به‌زودی زیر بار تولید می‌رود. تفاهم ساخت ۲۵۹واگن هم امضا شده که مجموعا با تعدادی که از چین وارد می‌شود این عدد به ۱۱۶۳دستگاه واگن می‌رسد که برابر تعدادی است که در طول این ۲۵سال به شهر اضافه شده است.
قدم اول این بود که با کمک دولت موضوع واگن را تعیین تکلیف کنیم تا سرفاصله‌ها رعایت بشود. بنابراین ۷۹۱دستگاه را از طریق منابع اعتباری با شرکای چینی پیش می‌بریم. میانگین سرفاصله کنونی ما ۷دقیقه است و با این اتفاق به ۴دقیقه می‌رسد و استاندارد جهانی چیزی بین ۳ تا ۴ دقیقه است. در دوره قبلی تنها ۱۳۰دستگاه اتوبوس نوسازی شده‌ بود و الان بیش از ۵۰درصد ناوگان ما غیرفعال و فرسوده قطعی است. کیفیت ناوگان هم فرسودگی ۸۰درصدی دارد، لذا این ما را مجاب به بازسازی کرد.
در سال‌جاری قرارداد بازسازی 3هزار و تولید هزار دستگاه داخلی داریم و مضاف بر آن برای واردات اتوبوس برقی که نگاه ویژه شهردار تهران و وزیر صمت به برقی‌سازی‌ تهران است قراردادهای تامین اتوبوس‌های برقی را نیز دنبال می‌کنیم.  امیدوارم تا شب عید تعدادی از این اتوبوس‌های برقی را وارد مدار کنیم. قرارداد واردات 2هزار اتوبوس برقی را امضا کردیم. حل مسائل زیرساختی برقی‌سازی پایتخت با کمک دولت در حال تکمیل است. در حوزه قراردادی هم شهرداری تهران در حال پیگیری مسائل مربوطه است. این موضوع در سفر شهردار به چین نهایی شد. طبق قراردادهای سفر اخیر تیم مدیریت شهری به چین به‌زودی هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰۰هزار دستگاه موتور برقی، ۱۰هزار دستگاه تاکسی و ۱۰هزار ون برقی به پایتخت اضافه خواهد شد. در این دوره تقریبا تا به امروز مجموعا ۶۲۵۰دستگاه تاکسی بازسازی شده است و در سال‌جاری بیش از ۱۱۰۰دستگاه نوسازی شده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید