• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
چهار شنبه 24 آبان 1402
کد مطلب : 209221
+
-

با مردم

هزینه‌تراشی برای کلاس اولی‌ها چه توجیهی دارد؟
دخترم دانش‌آموز کلاس اول در مدرسه دولتی منطقه‌11 است. اول سال مقرر کردند هر دانش‌آموز برای یادگیری یکی از حروف برنامه‌هایی شامل ساختن آن حرف با فوم و چوب، تهیه میوه و بادکنک‌آرایی و خرید هدیه برای سایر دانش‌آموزان آن کلاس داشته و لوازم آنها را تهیه کند! یک مسئول در آموزش و پرورش توضیح دهد چنین هزینه‌ای چرا باید به والدین تحمیل شود درحالی‌که معلم تأکید دارد آموزش و پرورش مطلع نشود! در ثانی معلم می‌گوید حتما باید برای کل کلاس 36نفری کادویی بگیرید و والدین هم برای حفظ شأن و عزت نفس فرزندشان این کار را می‌کنند. هزینه جشن الفبای فرزند من حدود یک میلیون تومان شد که برای من که 2‌دانش‌آموز دیگر دارم، بسیار زیاد است. تقاضا دارم این مطلب حتما به گوش مسئولان آموزش و پرورش برسد و اجرای آن ممنوع شود. اجرای آن درصورت تمایل والدین هم باعث ایجاد تفاوت بین دانش‌آموزان و ناراحتی عده‌ای می‌شود و تنها چاره ممنوعیت آن است. راه ساده‌تر یادگیری نیز ساختن نماد هر حرف با کاغذ رنگی توسط معلمان و دانش‌آموزان سر کلاس است. مگر در گذشته که این تشریفات نبود دانش‌آموزان الفبا نمی‌آموختند. اجبار کردن به تهیه و هزینه‌کردن این تشریفات در این شرایط اقتصادی واقعا ظلم در حق خانواده‌هاست.
جعفری از تهران

درخواست اعلام منطقه آزاد تجاری برای شهرستان کنارک
 شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان و در حاشیه دریای عمان واقع شده است. این موقعیت ظرفیت مناسبی برای مبادلات تجاری و ایجاد فضای گردشگری فراهم کرده است.مسلما ایجاد و راه‌اندازی یک منطقه آزاد تجاری در این منطقه موجب رونق اقتصادی و کمک به مردم محروم این شهرستان خواهد شد.
خدابنده از کنارک

رودخانه شهر قاین را احیا کنید
 رودخانه شهر قاین که در روزگاری نه چندان دور محل زندگی و پرورش آبزیان مختلف بود در حال حاضر کاملا خشک شده و از بین رفته است. متأسفانه به همین دلیل برخی از گونه‌های آبزیان که صرفا در این رودخانه زندگی می‌کردند، منقرض شده‌اند.چرا مسئولان سازمان محیط‌زیست فکری به حال احیای مجدد این رودخانه نمی‌کنند؟
 یکی از اهالی شهر قاین

این خبر را به اشتراک بگذارید