• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 22 آبان 1402
کد مطلب : 208986
+
-

از شورای شهر چه‌ خبر؟

روز گذشته جلسه علنی شورای شهر به مسائل مختلفی اختصاص داشت. موضوع متروی نمایشگاه بین‌المللی، ایمنی معابر تهران و تصویب اساسنامه 2سازمان ازجمله این موارد است.

تعیین‌تکلیف متروی نمایشگاه بین‌المللی
روز گذشته یکصدونودویکمین جلسه علنی شورای شهر تهران برگزار شد و پیش از آغاز جلسه، مهدی چمران با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد.
رئیس شورای شهر تهران درباره تعیین‌تکلیف متروی نمایشگاه بین‌المللی گفت: طراحی مترو، طراحی پارک کوچک محلی نیست و به زمان پیش از انقلاب باز می‌گردد که مشاور فرانسوی آن را طراحی کرد و بعد از ۴۰سال به اینجا رسیده است. او ادامه داد: به دلایل خاصی در محدوده نمایشگاه بین‌المللی تهران، ایستگاه مترو راه‌اندازی نشده است. ما موافق راه‌اندازی مترو هستیم اما یک‌شبه حاصل نمی‌شود. مترو داخل شهر سال‌های سال است که طراحی شده و ما تنها برنامه را ادامه داده‌ایم. چمران با اشاره به سفر هیأت چینی به تهران گفت: بازدیدهای خوبی صورت‌گرفته اما هنوز به مرحله قرارداد نهایی نرسیده است.‌ این سفر به‌منظور خرید دستگاه زباله‌سوز انجام شده است.

تصویب یک‌فوریت طرح ارتقای ایمنی معابر تهران
با آغاز جلسه علنی شورا، نمایندگان مردم پس از بیان تذکرات، به بررسی یک‌فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی شهر تهران» پرداختند. رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران، در این‌باره گفت: ۲۱درصد علت سوانح و تصادفات در معابر شهر تهران به ‌علت عدم‌رعایت ایمنی و عدم‌نصب علائم هشدار‌دهنده در معابر است. مهدی بابایی با بیان اینکه متولی خاصی برای نظارت به این حوزه و عملیات عمرانی در معابر وجود ندارد، افزود: از ابتدای امسال تا‌کنون ۵۰۰پرونده حقوقی به دادگاه در این زمینه ارسال شده و ۶۵درصد از این پرونده‌های تشکیل‌شده موضوعش شکایت شهروندان از شهرداری به‌دلیل عدم‌رعایت مقررات حین اجرای عملیات عمرانی در معابر بوده است. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: طبق این طرح می‌خواهیم شهرداری تهران را ملزم به انجام اقدامات لازم و فراهم کردن مقدمات کار در شهر کنیم. در نهایت اعضای شورای شهر تهران با ۱۶رأی موافق به این یک‌فوریت رأی مثبت دادند.

تصویب اساسنامه 2سازمان شهرداری در شورا
در ادامه این جلسه، اساسنامه سازمان میادین میوه‌وتره‌بار و سازمان نوسازی شهر تهران روی میز اعضای شورای شهر قرار گرفت و پس از بررسی‌های انجام‌شده و اصلاحات برخی از موارد، به تصویب رسید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید