• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 آبان 1402
کد مطلب : 208799
+
-

قاتل مأمور پلیس در یک قدمی چوبه دار

قاتل مأمور پلیس در یک قدمی چوبه دار

قاچاقچی مواد‌مخدر که در جریان تعقیب و گریز با مأموران پلیس یکی از آنها را هدف گلوله قرار داده و به شهادت رسانده بود در دادگاه به قصاص محکوم شد تا شمارش معکوس برای مجازاتش آغاز شود.
به گزارش همشهری، شامگاه دوم اسفند سال 1401مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان چهارباغ واقع در استان البرز پس از مشکوک شدن به سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو 405در یکی از خیابان‌ها به راننده آن دستور ایست دادند. مأموران آنها را در حال فروش مواد‌مخدر دیده بودند و شواهد نشان می‌داد که از قاچاقچیان سابقه‌دار مواد‌مخدر در چهارباغ و کرج هستند. با وجود فرمان پلیس راننده خودرو با بی‌توجهی تلاش کرد فرار کند. به همین دلیل به تعقیب آنها پرداختند. لحظاتی بعد قاچاقچیان که پلیس را در
یک قدمی خود می‌دیدند به‌سوی مأموران تیراندازی کردند. در جریان این درگیری مسلحانه هرچند خودروی قاچاقچیان هدف گلوله قرار گرفت اما قاچاقچیان یکی از مأموران به نام استوار دوم محمد مهدی وکیلی را هدف گلوله قرار دادند و به شهادت رساندند.
به‌دنبال این حادثه تلاش‌ها برای دستگیری قاچاقچیان مسلح آغاز شد و مأموران پلیس آگاهی در چندین عملیات موفق شدند تعدادی از قاچاقچیان را بازداشت کنند و در نهایت معلوم شد عامل شهادت مأمور پلیس در یک باغ مخفی شده است. هرچند مأموران با محاصره این باغ قصد دستگیری متهم را داشتند اما او شروع به تیراندازی کرد و در درگیری با پلیس درحالی‌که از ناحیه دست و پا مجروح شده بود دستگیر شد.
بعد از درمان متهم، تحقیقات از او آغاز شد و او به جنایتی که مرتکب شده بود اعتراف کرد. به این ترتیب وی بعد از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد. حسین فاضلی هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز در این‌باره گفت: برای متهم اصلی پرونده شهادت مأمور پلیس در چهارباغ، حکم قصاص نفس و برای متهم دیگر ۱۰ سال حبس صادر شده است. او ادامه داد: با تحقیقات انجام شده به‌ویژه بازجویی از متهمان، نظریه کارشناسان اسلحه و مهمات مبنی بر مطابقت گلوله شلیک شده از اسلحه متهم با گلوله‌ای که به شهید وکیلی اصابت کرده بود، زاویه اصابت گلوله، نظریه پزشکی قانونی، اظهارات شهود و مطلعین، بازبینی فیلم‌های موجود از صحنه درگیری و اعترافات متهمان به‌ویژه متهم اصلی مبنی بر تیراندازی به سمت ماموران، کیفرخواست این پرونده در تاریخ ۳۱ خرداد‌ماه امسال از سوی دادسرای عمومی و انقلاب چهارباغ صادر شد.
وی ادامه داد:‌ بعد از صدور کیفرخواست و تشکیل جلسات رسیدگی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان البرز، سرانجام حکم قصاص نفس متهم اصلی و ۱۰ سال حبس برای متهم ردیف دوم بابت معاونت در قتل عمدی صادر شد که با توجه به
فرجام خواهی متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید