• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 آبان 1402
کد مطلب : 208806
+
-

دستگیری قاتل دختر 16ساله 47سال بعد از جنایت

آن سوی مرز
دستگیری قاتل دختر 16ساله 47سال بعد از جنایت

۴۷سال پس از مرگ دختر ۱۶ساله‌ای در کانادا، مردی ۷۳ساله به اتهام قتل دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، به نقل از سی‌بی‌سی‌نیوز، اواخر دسامبر۱۹۷۵، پائولین برازو به همراه خواهر بزرگترش نانسی به شهر یورکتون کانادا نقل مکان کردند. آنها قصد داشتند نزد عمه‌شان زندگی جدیدی را آغاز کنند.
پائولین با وجود اینکه سن کمی داشت، اما کودکی ۹ماهه داشت و به تازگی از همسرش جدا شده بود. این نقل مکان برای پائولین و خواهرش نوید یک زندگی جدید را می‌داد اما آنها نمی‌دانستند که سرنوشت، نقشه‌ دیگری برایشان دارد.
آنها هر دو کار پیدا کردند و مشغول شدند. اما خواهر پائولین بعد از سال نو میلادی به شهرشان بازگشت و پائولین ماند تا به کارش ادامه دهد.
در ۸ژانویه۱۹۷۶، در خانه عمه پائولین مهمانی‌ برپا بود که تا نیمه شب طول کشید. ساعت۲:۳۰ پائولین و دوستش برای خوردن پیتزا از خانه خارج شدند و وقتی غذا خوردن‌شان تمام شد با هم برگشتند. در بین راه پائولین متوجه شد که دستکش‌هایش را جا گذاشته است بنابراین به تنهایی به رستوران برگشت. اما خانواده هرچه منتظر ماند او دیگر بازنگشت. اعضای خانواده که نگرانش شده بودند به‌دنبالش گشتند و پلیس را در جریان قرار دادند.
حدود ساعت ۸ صبح، جسد نیمه عریان پائولین درحالی‌که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود در جاده جنگلی جامپینگ پاوند در نزدیکی آلبرتا پیدا شد.
با گزارش این جنایت به پلیس، تحقیقات برای پیدا کردن قاتل آغاز شد. در تحقیقات بعدی پلیس حدس زد که این جنایت به قتل‌های بزرگراه، قتل‌هایی که زنان جوان مورد تجاوز قرار گرفته و در مناطق دورافتاده در امتداد بزرگراه ترانس کانادا رها شده‌اند، مربوط است.
وقتی پلیس در تحقیقات خود برای یافتن قاتل به هیچ سرنخی در این پرونده نرسید، پرونده برای سال‌ها به‌صورت راکد ماند. در سال۲۰۲۱، پلیس سواره سلطنتی کانادا در آلبرتا با واحد قتل پرونده‌های راکد همکاری کرد و بار دیگر پرونده پائولین را به جریان انداخت تا دوباره اطلاعات را بررسی کند. در سال۲۰۲۲ واحد قتل پلیس سوار سلطنتی کانادا با یک آزمایشگاه خصوصی و نسب‌شناسان همکاری کرد تا از پیشرفت‌های علم ژنتیک و فناوری دی ان‌ای، برای یافتن سرنخ‌هایی از قاتل، استفاده کند.
این تحقیقات ادامه داشت تا اینکه در سال۲۰۲۳ پلیس سرنخ‌هایی یافت که آنها را به رونالد جیمز ادواردز، ۷۳ساله رساند و پلیس توانست او را در ۷نوامبر در خانه‌اش دستگیر کند و تحقیقات از او ادامه دارد.
براساس این گزارش این متهم هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید