• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 تیر 1397
کد مطلب : 20874
+
-

هراس از بروز رکود تورمی در بازار املاک

عضو کمیسیون عمران مجلس، ایجاد محدودیت در عرضه مسکن را عامل ایجاد رکود در بازار خواند و گفت: در شرایط فعلی بازار از حباب قیمتی اشباع شده است.

به گزارش خانه ملت، یوناتن بت کلیا، با بیان اینکه افزایش عرضه مسکن و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا راهکار جلوگیری از رکود در بازار است، گفت: ایجاد محدودیت به هر نحوی در عرضه مسکن تبعات بسیاری برای بازار داشته و می‌تواند حجم حباب قیمتی را نیز افزایش دهد. نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه سیاست تسهیلات دهی در بخش مسکن باید تقویت شده و سایر بانک‌ها نیز به حوزه وام‌دهی اضافه شوند، افزود: در شرایط فعلی باید با افزایش تولید مسکن از رکود احتمالی در این بازار اجتناب کرد.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی بازار از حباب قیمتی اشباع شده است، تأکید کرد: باید سازوکارهایی برای تخلیه حباب قیمتی در این بخش درنظر گرفته شود در غیراین صورت رکود تورمی بازار را درگیر می‌کند. بت کلیا با تأکید بر اینکه اجرای طرح مسکن اجتماعی با هدف تولید مسکن انبوه برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه ضروری است، افزود: دولت علاوه بر اهتمام به بازآفرینی شهری باید اقدامات مناسبی در مسیر تولید مسکن نیز داشته باشد.


متولی جبران کسری مسکن

بت کلیا، با بیان اینکه جبران کسری مسکن با فعال‌سازی بخش خصوصی در حوزه ساخت‌وساز ممکن است، اعلام کرد: دولت باید با میدان دادن به بخش خصوصی در حوزه مسکن تنها سیاستگذاری کند.

نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه تعامل تیم اقتصادی دولت با دستگاه‌های مسئول در بخش مسکن می‌تواند ساماندهی بازار را تسریع کند، گفت: در شرایط فعلی بازار مسکن ملتهب است هرچند که دولت اقداماتی در مسیر بهبود انجام داده اما هنوز در بازار نمود نداشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارائه مشوق‌ها و تسهیلات کارآمد به بخش خصوصی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ساماندهی بازار مسکن است زیرا این بخش می‌تواند تحرک رو به مثبتی در بازار ایجاد کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید