• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 4 تیر 1397
کد مطلب : 20844
+
-

احتمال تعطیلی واحدهای تولید آب معدنی

مظنه
احتمال تعطیلی واحدهای تولید آب معدنی

دبیر انجمن تولید‌کنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی با بیان اینکه قیمت مواداولیه ۳۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: زمانی که تداوم تولید توجیه‌پذیری اقتصادی نداشته نباشد، اینکه واحد‌های تولیدی به سمت تعطیلی بروند دور از ذهن نیست.

پیمان فروهر درباره قیمت آب معدنی به ایسنا گفت: محصول آب معدنی که شاخص آن بطری‌های یک و نیم و نیم لیتری است سال گذشته نیم لیتری ۷۰۰ تومان بود که امسال به ۸۵۰ تومان رسیده بطری یک و نیم لیتری نیز سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ تومان بود که به ۱۴۰۰ تومان رسیده است.

به گفته او بازار مواد اولیه کمر تولیدکنندگان را شکسته و افزایش ۳۰۰ درصدی مواد اولیه، افزایش کرایه حمل‌ونقل و سایر هزینه‌ها موجب شده این صنعت حال و روز خوبی نداشته باشد. فروهر با بیان اینکه ۹۰ درصد تولیدکنندگان آب بسته‌بندی، نوشیدنی و محصولات لبنی، پریفورم خود را از پریفورم‌فروشان خریداری می‌کنند، گفت: ۱۰ درصد تولیدکنندگان مواد اولیه بسته‌بندی را از بورس تهیه می‌کنند. درحالی‌که قیمت مواد اولیه در بازار هر کیلو ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد، در بورس ۷ هزار تومان قیمت دارد و پریفورم‌فروش‌ها نیز از این وضع سوءاستفاده می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید