• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 4 تیر 1397
کد مطلب : 20831
+
-

کاهش عرضه، میوه‌های سردرختی را گران کرد

تره بار
کاهش عرضه، میوه‌های سردرختی را گران کرد

شرایط جوی و سرمازدگی درختان میوه در فصل بهار امسال موجب کاهش تولید و عرضه این محصولات به بازار و رشد نسبی قیمت‌ها شده است.  

به گزارش همشهری، بررسی قیمت انواع میوه‌های سردرختی مانند زردآلو، گیلاس، هلو، سیب گلاب، آلو، شلیل و... نشان می‌دهد پس از قیمت‌های نجومی نوبرانه‌های این نوع میوه‌ها، در چند هفته گذشته، رشد عرضه این محصولات از مناطق اطراف تهران مانند شهریار موجب ثبات یا حتی کاهش نسبی قیمت برخی این اقلام شده بود، اما اکنون با نزدیک شدن به فصل عرضه این میوه‌ها و کاهش تولید و عرضه این محصولات در سایر مناطق به‌دلیل سرمازدگی، قیمت انواع میوه‌های سردرختی سیر صعودی به‌خود گرفته است.

بررسی همشهری از قیمت خرده‌فروشی این اقلام نشان می‌دهد نرخ هر کیلوگرم انواع زردآلو و قیسی که در مراکز تولید اطراف تهران تا 4هزار تومان کاهش یافته و در مراکز خرده‌فروشی بین 8تا 10هزار تومان بود، اکنون با کاهش عرضه، سیر صعودی به‌خود گرفته و به هر کیلوگرم 15هزار تومان و قیمت خرده‌فروشی هلو و شلیل نیز بنا بر کیفیت از 7 تا 15هزار رسیده است، اما قیمت سایر انواع سردرختی مانند سیب گلاب، گیلاس، آلو و... به‌دلیل کاهش میزان تولید در مناطق اطراف تهران و به بازار نرسیدن میوه‌های تولیدی سایر مناطق کشور همچنان بالا مانده است؛ به‌نحوی که قیمت خرده‌فروشی هر کیلوگرم گیلاس سیاه شهریار از 15تا 25هزار و گیلاس مشهد 14تا 20هزار و قیمت انواع سیب گلاب بنابر کیفیت از 10تا حدود 20هزار و نرخ انواع آلو نیز از 8تا 12هزار تومان در نوسان است.

گرچه هنوز هم شکاف قیمتی میوه از محل تولید تا مراکز خرده‌فروشی سطح شهر بسیار زیاد بوده و اغلب خرده‌فروشی‌های سطح شهر میوه تولیدی کشاورزان مناطق اطراف تهران را با قیمت بیش از دو برابر نرخ خرید به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید