• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 16 آبان 1402
کد مطلب : 208320
+
-

حجم خسارت سیل مازندران‌‌ 2500میلیارد تومان

سیل در مازندران از عصر شنبه (13آبان ماه) شروع شده و تا عصر دوشنبه به 10شهرستان این استان آسیب وارد کرده است. به‌ گفته مدیرکل مدیریت بحران مازندران، در پی وقوع این سیل بیشتر از 2500میلیارد تومان خسارت برآورد شده است. حسینعلی محمدی  در این‌باره به همشهری گفت: «برآورد اولیه خسارت 2هزار و 300میلیارد تومان است که البته فکر می‌کنم برآورد نهایی بیشتر از 2هزار و 500میلیارد تومان شود.»
او با بیان اینکه حجم خسارت سیلاب در مازندران خیلی زیاد بوده است، افزود: «این سیلاب با دوره بازگشت 250ساله بوده است. خسارتی که سیل به استان مازندران وارد کرده به این ترتیب است که چند دهنه پل و سازه‌های تقاطعی آسیب جدی دیده‌اند. همچنین نزدیک به 370واحد مسکونی خسارت 30درصدی داشته‌اند. مسیرها و ابنیه فنی نیز خسارت دیده‌اند.»  به‌گفته مدیرکل مدیریت بحران مازندران، سیل اخیر به 10شهرستان استان مازندران خسارت وارد کرده است. محمدی اعلام کرد: «فعالیت‌های نیروهای امدادی همچنان ادامه دارد تا مناطق سیل‌‎زده از شرایط اضطرار در حوزه آب، برق و ... خارج شوند.»  سیل استان مازندران علاوه بر اینکه بیش از 4500میلیارد ریال به تاسیسات و شبکه‌های آبرسانی استان، خسارت وارد کرده، خرابی‌های متعددی هم در برخی نقاط به‌ویژه شهرستان عباس‌آباد در غرب مازندران به بار آورده است. سیل، آب آشامیدنی دست‌کم 1600مشترک نقاط غربی شامل شهرستان‌های عباس‌آباد، چالوس، نور و در شرق استان هم شهرستان بابل را قطع کرده بود.
به‌ گفته مدیرکل مدیریت بحران مازندران، بیشترین خسارت به شهرستان عباس‌آباد و چالوس وارد شده است. محمدعلی آخوندی گفت: «اکثر مسیرها مانند کندوان بازگشایی شده است.» او در ادامه یادآور شد:‌ «سه‌شنبه(16آبان- امروز) در استان پیش‌بینی بارندگی شده است. برای همین، توصیه ما این است که افراد نکات ایمنی را رعایت کنند، به‌ویژه مسافران که آخر هفته به استان مازندران تشریف می‌آورند. در واقع وضعیت استان به‌گونه‌ای نیست که مسافران در شرایط مطلوبی قرار بگیرند.»
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اعلام اینکه‌ خوشبختانه فصل پربارشی در استان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: «سیلاب، درختان جنگل را شکسته، با خود آورده و به برخی از سازه‌ها آسیب وارد کرده است. از سازمان جنگل‌ها، محیط‌زیست و جهاد کشاورزی خواهشمندیم فکری برای این موضوع کنند. مردم نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند و باید اقدامی برای این موضوع شود.» 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید