• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 16 آبان 1402
کد مطلب : 208315
+
-

سیل به خراسان‌جنوبی رسید

وقوع سیل در خراسان جنوبی به شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه خسارت وارد کرد. به‌گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، بعد از اینکه سازمان هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد، جلسات مدیریت سیلاب با حضور دستگاه‌های استانی برگزار و به فرمانداری‌ها اعلام شد که در حالت آماده‌باش قرار بگیرند. محمدعلی آخوندی در این‌باره به همشهری گفت: «به فرمانداری‌ها و به‌ویژه در قسمت شرقی استان، یعنی شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه اعلام کردیم که این شهرستان‌ها در اولویت قرار بگیرند.»
او عنوان کرد: «همانطور که انتظار می‌رفت بارندگی‌های بسیار خوبی در استان شاهد بودیم و حتی میزان بارندگی‌ها در شامگاه یکشنبه(14آبان) در شمال نهبندان به مرز 23میلی‌متر رسید. البته در زیرکوه و درمیان سیلاب شدیدتر گزارش شد و خساراتی هم به راه‌های روستایی و ایل راه‌ها در مناطق عشایری و شبکه‌ آبرسانی روستایی و شبکه آبرسانی به مزارع وارد شد. مزارع کشاورزی و به‌ویژه باغات زرشک نیز آسیب دیدند.»
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: «علاوه بر سیل، در استان اغلب روستاها در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند و به‌دلیل طغیان رودخانه نیز دچار خسارت شدند. به 2 واحد مسکونی که در حریم رودخانه هستند، آسیب جدی وارد شد و چندین روستا نیز به‌دلیل آبگرفتگی به آغل‌های دامی خسارت دیدند. این اتفاق بیشتر در شهرستان درمیان رخ داده است.»
به‌گفته آخوندی، 2 نفر زخمی شدند که توسط هلال احمر از سیلاب نجات پیدا کردند و به 18نفر در مجموع کمک‌رسانی انجام شد. او عنوان کرد: «در عین حال، برخورد صاعقه به یک خانه سبب سوختگی جزئی یک نفر شد که خوشبختانه این فرد اکنون شرایط مطلوبی دارد.» او همچنین اعلام کرد که 20 راس دام سبک نیز آسیب دیدند و خوشبختانه تلفاتی نداشتیم.
ریزش کوه در شهرستان درمیان موجب مسدود شدن مسیرهای ارتباطی شد که مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به این موضوع گفت: «ریزش کوه را در برخی از مسیرهای روستایی و به‌ویژه در شهرستان درمیان شاهد بودیم که با اقدامات اولیه مسیرها بازگشایی شد.» او ادامه داد: «در روستای همایون نیز یک پل کوچک دچار خسارت شد که با پایین آمدن آب ناشی از سیل و طغیان رودخانه مشکل برطرف  خواهد شد.»
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: «با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی منطقه کویری است، به واسطه بارندگی و رگبار پتانسیل جاری شدن سیل وجود دارد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید