• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 15 آبان 1402
کد مطلب : 208214
+
-

رابطه شکننده

جدایی مورایس از سپاهان تکذیب می‌شود اما ارتباط آنها خیلی هم ایمن نیست

بهروز رسایلی

ابتدای فصل گذشته روی کاغذ همه‌‌چیز عالی به‌نظر می‌رسید؛ ژوزه مورایس به‌عنوان یک مربی مطرح پرتغالی، با سابقه دستیاری کنار ژوزه مورینیو و کسب عناوین قهرمانی به‌عنوان سرمربی در قاره آسیا هدایت سپاهان را بر عهده گرفته بود. باشگاه ایرانی هم همه‌‌چیز داشت؛ استادیوم خوب، پول فراوان و ستاره‌های سرشناس. با این حال مورایس با چنین تیمی قهرمان ایران نشد. یکی، دو لغزش بد ازجمله مقابل ملوان در مسابقه برگشت دست این تیم را از لمس جام کوتاه کرد. می‌شد این ناکامی را به تازه‌وارد بودن مربی پرتغالی و نیز فوتبال خوبی که تیم او ارائه می‌داد، بخشید. در نتیجه مورایس حفظ و ترکیب انسانی سپاهان هر چه بیشتر تقویت شد. آنها فصل جدید را عالی شروع کردند ولی افتاد مشکل‌ها... فقط کافی است برخی مشکلاتی که اخیرا عارض شده را به‌صورت فهرست‌وار مرور کنیم.

   سیاهه بلندبالای گرفتاری‌ها
    گلایه‌های آشکار مورایس در گفت‌وگویی که اخیرا او با یک رسانه پرتغالی داشته، به وضوح نشان داد وضع خوب نیست. محور انتقادات مورایس را امکانات سخت‌افزاری پایین فوتبال ایران تشکیل می‌داد؛ شبیه چیزهایی که پاکو خمس هم این اواخر زیاد می‌گوید. آن مصاحبه شایعه جدایی مربی پرتغالی را به‌وجود آورد که تکذیب شد اما روشن است که مورایس کلافه شده. شاید این سطل آب امروز سر نرود اما اگر همینطور پر و پرتر شود، سرانجام سرریز خواهد شد.
    خریدهای مورایس خیلی خوب نبوده‌اند. خارجی‌های او پارسال هم زیاد تعریفی نداشتند که گویا این مسئله در فصل جدید نیز ادامه دارد. بعد از استفاده از نیلسون جونیور در خط دفاعی سپاهان مقابل ملوان، شاهد انتقادات وسیع از مربی پرتغالی در اصفهان بودیم. روزنامه هواداری باشگاه هم به مورایس حمله کرد و هم مدیر آکادمی سپاهان. در مقابل اما مدیران مجموعه ترجیح دادند به دفاع از سرمربی خود نپردازند. این اتفاق معناداری است.
    داستان بازی با الاتحاد هم هست. به هر حال مورایس یک مربی خارجی است. او تیمش را آماده بازی با نماینده عربستان کرده بود و ورزشگاه را هم مملو از جمعیت می‌دید. بنابراین متوجه نشد چرا بازی انجام نمی‌شود، همانطور که سخت است فهمیده باشد چرا مسابقه 3بر صفر به ضرر تیم او اعلام شد و چرا بقیه میزبانی‌ها در مرحله گروهی باید در تهران باشد؛ 400کیلومتر دور از اصفهان! آیا مدیران باشگاه در تفهیم چرایی این اتفاقات به سرمربی خود موفق بوده‌اند؟ حتی اگر اینطور هم بوده باشد، به هر حال مورایس به‌عنوان یک مربی پرتغالی با شرایط دشواری در لیگ قهرمانان مواجه شده که ممکن است به کلافگی‌های این مربی دامن بزند.

   کار سخت در آسیا
گروه سپاهان در لیگ قهرمانان دشوار نبود اما حوادثی که اتفاق افتاد کار را پیچیده کرد. تساوی بحث‌برانگیز با نیروی هوایی عراق و باخت انضباطی به الاتحاد عربستان، سپاهان را وارد بحران نسبی کرده است. آنها البته آلمالیق را در ازبکستان بردند و حتما باید در بازی امشب هم مقابل این تیم پیروز باشند اما در عین حال نیاز به عملکردی بی‌نقص در مسابقه برگشت با نیروی هوایی عراق و الاتحاد عربستان وجود دارد. سپاهان یا باید به‌عنوان تیم اول صعود کند یا به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم. طلایی‌پوشان تا همین‌جا 5امتیاز از 9امتیاز دور رفت را از دست داده‌اند و دیگر فرصتی برای لغزش ندارند. ممکن است شما بگویید این یک برآورد سختگیرانه است اما حس می‌کنیم اگر مورایس در آسیا نتیجه نگیرد، در لیگ هم فصل را روی نیمکت سپاهان تمام نخواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید