• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 13 آبان 1402
کد مطلب : 208026
+
-

همه گزینه‌ها روی میز است؛ آمریکا مسئول مستقیم کشتار مردم در غزه است

خط و نشان نصرالله

حزب‌الله، یک‌سوم ارتش‌صهیونیستی را زمینگیر کرده است

گزارش
خط و نشان نصرالله

رضا عمویی-روزنامه‌نگار

روز گذشته «سیدحسن نصرالله»، رهبر حزب‌الله لبنان در محل سخنرانی ویدئویی خود حاضر شد و سخنان مهمی را با توجه به تحولات فلسطین ایراد کرد. برخی منابع پیش از آغاز سخنرانی رهبر حزب‌الله لبنان، این سخنان را از نظر محتوا و محورهای سخنرانی بسیار تعیین‌کننده و ترسیم‌کننده آینده جنگ در غزه عنوان کرده بودند و منابع عبری‌زبان ازجمله روزنامه «هاآرتص» سخنرانی سیدحسن نصرالله را تبیین‌کننده تحولات سیاسی و نظامی میدانی در جبهه‌های جنوب و شمال جنگ در فلسطین ارزیابی کرد. دبیرکل حزب‌الله ابتدا از حضور پرشور مردم لبنان در ناحیه جنوبی بیروت برای استقبال از این سخنرانی تشکر کرد و گفت: مقاومت اسلامی لبنان به خون شهدای راه قدس افتخار می‌کند.

آشکارترین مصداق نبرد در راه خدا
 دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود تأکید کرد: «اگر بخواهیم به‌دنبال نبردی کاملا مشروع از نظر انسانی، اخلاقی و دینی بگردیم، نبردی مانند جنگ با صهیونیست‌های اشغالگر را نخواهیم یافت. این جنگ هیچ‌گونه ابهامی ندارد و از آشکارترین و واضح‌ترین مصادیق نبرد در راه خداست.»

جنگ 100درصد فلسطینی
رهبر حزب‌الله لبنان با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی اضافه کرد: «این عملیات بزرگ و گسترده با تصمیم و اجرای ۱۰۰درصدی نیروهای فلسطینی بود و مجریان، آن را به‌خاطر محرمانه‌بودن از دید همه و حتی محور مقاومت مخفی کردند.» دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه این مخفی‌بودن و محرمانه‌بودن، هیچ‌کس را در داخل و خارج محور مقاومت ناراحت نکرد، گفت: «محرمانگی مطلق عملیات طوفان‌الاقصی، پیروزی و موفقیت آن را از طریق عامل غافلگیری تضمین کرد.» دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: «نبرد طوفان‌الاقصی و عدم ‌اطلاع هیچ‌کس از آن، خود ثابت کرد که این نبرد کاملا فلسطینی و برای ملت فلسطین و آرمان آنهاست و هیچ ارتباطی با هیچ مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد. آنچه در طوفان‌الاقصی رخ داد، نشان داد که ایران هیچ قیمومیتی بر گروه‌های مقاومت ندارد و تصمیم‌گیرندگان واقعی، سران مقاومت و رزمندگان آنها هستند.»

زلزله امنیتی - سیاسی پس از طوفان‌الاقصی
سیدحسن نصرالله ادامه داد: «این یک عملیات شجاعانه، قهرمانانه و بزرگ بود که به یک زلزله بزرگ امنیتی، نظامی، سیاسی و روانی منجر شد و آثار خود را بر حال و آینده این رژیم باقی خواهد گذاشت.» دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: «رژیم صهیونیستی در آینده هرکاری کند نمی‌تواند از آثار و پیامدهای این عملیات بزرگ بکاهد.»

ورود عراقی‌ها و یمنی‌ها به جنگ
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «به تمام کسانی که در هر جای این جهان از کشورهای عربی و اسلامی گرفته تا کشورهای آمریکای لاتین ابراز همبستگی کردند و حمایت خود را با غزه اعلام کردند، درود می‌فرستیم؛ به‌خصوص عراقی‌ها و یمنی‌هایی که وارد این نبرد مبارک شدند. مقاومت اسلامی در عراق به مسئولیت خود عمل کرده و وارد مرحله جدیدی از نبرد با اشغالگران خواهد شد.»

چرایی انجام عملیات طوفان‌الاقصی
سیدحسن نصرالله در عین حال گفت: «درد و رنج مردم فلسطین که از بیش از ۷۵سال است که ادامه داشته، مسئله جدید و پنهانی‌ای نیست، اما اوضاع در سال‌های گذشته در فلسطین بسیار سخت شده بود؛ به‌خصوص با وجود این کابینه احمق، کودن و وحشی. این کابینه تندروی اسرائیل، اسرای فلسطینی را تحت فشار قرار داد و این مسئله اوضاع انسانی را بسیار دشوار کرد. حدود ۲۰سال است که 2میلیون انسان در شرایط سخت در نوار غزه زندگی می‌کنند و کسی برای آنها کاری نکرده است.» دبیرکل حزب‌الله بیان کرد: واضح است که حزب‌الله در حال هماهنگ کردن فعالیت‌های همه گروه‌های فعال در مرز لبنان برای ارسال پیامی روشن است: «منطقه برای فعالیت همه گروه‌های ضدصهیونیستی آماده است. به‌عبارت دیگر، فعالیت سایر گروه‌های مقاومت در جنوب لبنان در کنار حزب‌الله بیانگر آن است که جنگ امروز در فلسطین یک مبارزه فرقه‌ای نیست، بلکه این نبرد، همه مسلمانان را متحد می‌کند و این جنگ، جنگی مربوط به همه مسلمانان است.»

تهدید آمریکا
دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین درباره تهدید آمریکا تصریح کرد: «گفتند ناوها و جنگنده‌های آمریکایی برای مقابله با حزب‌الله به منطقه آمده است. ما را از چه چیزی می‌ترسانید؟ همه گزینه‌های ما در برابر دشمن روی میز است. اگر جنگی در منطقه رخ دهد نخستین ضرر آن به آمریکایی‌ها خواهد رسید. به آمریکا می‌گویم که دیگر تهدیدهای شما اثری ندارد. ناوهای آمریکایی اصلا ما را نمی‌ترساند. برای ناوهای آمریکایی تسلیحات مناسبی را آماده کرده‌ایم.»

تخلیه و فرار صهیونیست‌ها
سیدحسن نصرالله درباره فرار صهیونیست‌ها نیز گفت: «۴۳شهرک در شمال فلسطین اشغالی به‌دلیل عملیات نیروهای ما تخلیه شده است.»

بزرگ‌ترین حماقت صهیونیست‌ها
حماقت بزرگ صهیونیست‌ها از دیگر موارد مورد اشاره سیدحسن نصرالله بود که او در این ارتباط گفت: «اگر اسرائیل یک عملیات پیش‌دستانه علیه لبنان انجام دهد، بزرگ‌ترین حماقت تاریخ وجودی‌اش را انجام می‌دهد.»

شکست و ضعف اسرائیل
به ‌گفته سیدحسن نصرالله، از همان لحظات نخست نبرد طوفان‌الاقصی کاملا مشخص بود که دشمن، شکست خورده و سردرگم شده است. رهبر حزب‌الله لبنان اظهار داشت: «این دشمن صهیونیستی بود که با تلاش برای بازپس‌گیری شهرک‌های صهیونیستی از مبارزان مقاومت، علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی مرتکب جنایت شد. اکثر اسرائیلی‌هایی که کشته شدند و گفته می‌شود غیرنظامی بودند، مشخص شد که توسط خود اسرائیلی‌ها کشته شدند. وقتی یک مجاهد فلسطینی به راحتی می‌رود و بمب به تانک اسرائیلی می‌بندد، چگونه ارتش دشمن با چنین مجاهدی می‌تواند مقابله کند؟ دشمن پس از گذشت یک ‌ماه از نبرد غزه نتوانسته حتی یک دستاورد نظامی ارائه دهد و فقط مردم بی‌گناه را بمباران کرد ه است.»

ورود حزب‌الله به جنگ غزه
بخش دیگری از سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره ورود این سازمان به جنگ غزه بود که او در این ارتباط تأکید کرد: «خیلی‌ها گفتند که سید می‌خواهد وارد جنگ شود، ما از همان هشتم اکتبر وارد جنگ شدیم. جبهه مقاومت در لبنان توانست یک‌سوم از تمرکز ارتش اسرائیل را به مرز با لبنان منحرف کند. یک سوم ارتش اسرائیل اکنون در جبهه شمالی حضور دارد که بخش مهمی از آن را نیروهای زبده و منظم تشکیل می‌دهند: اینها می‌توانستند در غزه باشند. نیمی از توان دریایی اسرائیل در مقابل ما و در حومه حیفا قرار دارد، یک چهارم توان هوایی به جبهه لبنان اختصاص دارد و نیمی از پدافند هوایی به سمت جبهه لبنان و یک سوم نیروهای لجستیکی در جبهه ما فعال است. رفتار دشمن در قبال لبنان بستگی به تحرکات ما دارد. هر احتمالی در جبهه لبنان مطرح است. هر لحظه این احتمال وجود دارد که به سمت آن برویم.»

مدیریت جنگ غزه در کاخ سفید
در ادامه این سخنرانی، سیدحسن نصرالله با انتقاد تند از آمریکا گفت: «آمریکا مانع محکومیت اسرائیل در شورای امنیت و جلوگیری از آتش‌بس در غزه است و باید پاسخگوی جنایات خود باشد.» به‌گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان «آمریکا مسئول کامل جنگ جاری در غزه است و اسرائیل ابزار و آلتی اجرایی بیش نیست. این آمریکاست که مانع از محکومیت اسرائیل در شورای امنیت و آتش‌بس در غزه شده است. آمریکایی‌ها هستند که جنگ در غزه را مدیریت می‌کنند و آنها باید بهای این جنایات را پرداخت کنند.»

جشن آزادی غزه
دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه اظهار داشت: «کاری که دشمن صهیونیست 75سال است انجام می‌دهد، ارتکاب جنایت با هدف تضعیف روحیه رهبران مقاومت و تسلیم کردن آنهاست و من بر این باورم صحنه‌هایی از غزه می‌بینیم که زنان و مردان از زیر آوار خارج شده و در حمایت از مقاومت فریاد می‌زنند و این ثابت می‌کند که در نهایت پیروزی از آن مقاومت خواهد بود. اقدامات بیشتری علیه اسرائیل از چند جبهه مختلف انجام و این موضوع در چند روز آینده آشکارتر خواهد شد.» سیدحسن نصرالله همچنین درباره ثمره مقاومت افزود: «این نبرد، نبرد پایداری، صبر، تحمل و کسب دستاوردها و ممانعت از رسیدن دشمن به اهداف خود است. باید برای پیروزی غزه و مقاومت در غزه تلاش کنیم. من به غزه، کرانه باختری و همه فلسطینی‌ها می‌گویم که تحمل این مسئولیت و پایداری و صبر ما در برابر این توحش در برابر دیدگان خدا، قطعا پیروزی است. به‌زودی پیروزی غزه و مردم غزه را جشن خواهیم گرفت.»

موشک نمی‌خواهیم؛ کمک برسانید
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به موضع‌گیری کشورها در واکنش به جنگ غزه پرداخت و در این ارتباط گفت: «ببینید به کجا رسیدیم که باید به عرب‌ها بگوییم صدور نفت‌تان را به آمریکا و اسرائیل قطع کنید. اینقدر قدرت ندارید که حتی کمک وارد غزه کنید؟ موشک و سلاح نمی‌خواهیم؛ کمک برسانید. دولت‌های عربی و اسلامی باید روابط خود را با صهیونیست‌ها قطع و عرضه نفت، گاز و غذا را به اسرائیل متوقف کنند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید