• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 13 آبان 1402
کد مطلب : 208012
+
-

کاهش آلایندگی 65هزار تنی ارمغان تفاهمات شهرداری تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صرفه‌جویی 9همت در هزینه مصرف سوخت و کاهش 65هزار تنی آلاینده تهران در سال را نتیجه برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل تهران دانست و گفت که اجرای تفاهمنامه‌ شهردار تهران در سفر به چین اگر‌چه در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تحول چشمگیری برای تهران به ارمغان می‌آورد اما اثرات کم‌نظیری نیز بر کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.
سیدمحمدمهدی میرزایی‌قمی با بیان اینکه بیشترین سهم آلاینده‌های منتشره در تهران حاصل تردد وسایل نقلیه است تأکید کرد: «بخش زیادی از آلاینده توسط وسایل نقلیه شخصی تولید می‌شود و بخشی نیز حاصل تردد وسایل نقلیه عمومی است. اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به لحاظ تردد زیادی که در طول روز دارند و نزدیک بودن به زمان فرسودگی، نیازمند نوسازی هستند. به‌گفته او با جایگزینی هزار دستگاه اتوبوس گازسوز، هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰هزار دستگاه ون‌برقی و ۱۰۰هزار دستگاه موتورسیکلت‌برقی، ۶۵هزار تن از آلاینده‌های تهران در طول سال کاسته خواهد شد.»

صرفه‌جویی در سوخت با نوسازی ناوگان
بخشی از دستاوردهای سفر شهردار تهران به چین را می‌توان در حوزه صرفه‌جویی سوخت اعلام کرد که به‌نفع شهر و شهروندان خواهد بود. میرزایی قمی با بیان این مطلب گفت: «محاسبات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد درصورت نوسازی ناوگان، ۳۲۵میلیون لیتر سالانه در مصرف بنزین و گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود که این رقم معادل ۹همت صرفه‌جویی هزینه مصرف سوخت در طول سال خواهد بود. همچنین کل ارزش اقتصادی ناشی از کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های هوا تقریبا ۳۱همت می‌شود که عایدی آن در بخش کاهش آلایندگی ۲۲.۵همت خواهد بود.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید