• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
جمعه 12 آبان 1402
کد مطلب : 207915
+
-

الازهر مصر: از قرآن نیرو بگیرید

الازهر مصر در بیانیه‌ای از مواضع دبیرکل سازمان ملل در حمایت از حقوق ملت فلسطین و نیز شجاعت و رشادت مردم بی‌دفاع این منطقه قدردانی کرد.
در این بیانیه همچنین از مواضع «شجاعانه و جوانمردانه» آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ستایش شده‌است. الازهر شجاعت مردم آزاده جهان که ساکت ننشستند و برای محکوم کردن این کشتارهای وحشیانه در غزه به میدان آمدند و خواستار پایان‌دادن به تجاوزات صهیونیستی و پایان‌دادن به کشتار کودکان و مردم بی‌گناه شدند را ستوده است.

متن بیانیه الازهر درخصوص حوادث غزه
سلامی محبت‌آمیز از جانب خداوند بر مقاومت فلسطین، بر مردم بی‌گناه غزه، نماد سربلندی و استواری و به فرزندان و زنان صبور آن. درود بر شما درحالی‌که با بدن‌های نحیف و سینه‌های برهنه خود با این آتشی که توسط ارتش تروریستی برافروخته شده روبه‌رو می‌شوید؛ همان‌ها که خداوند از قلبشان رحم و مروت را سلب کرده و آنها را از تمام معانی اخلاقی و انسانی دور کرده است. آنها انواع جنایت از بمباران بیمارستان‌ها، تخریب مساجد و کلیساها و کشتن کودکان، زنان، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و شهروندان بی‌گناه و بی‌پناه را مرتکب می‌شوند. به شما قهرمانان سلام می‌کنیم که با ایمان خود با کشتی‌های جنگی و ناوهای هواپیمابر و موشک‌اندازها مقابله می‌کنید و از سکوی ایمان به خدا بدون ترس با آنها می‌جنگید. ‌ای پهلوانان از قرآن خود نیرو بگیرید و از فرموده خداوند متعال استمداد کنید که فرمود: «ولا تهنوا ولا تحزنوا وأنتم الأعلون إن کنتم مؤمنین».

تأکید بر ضرورت توقف تجاوزها
الازهر به موضع شجاعانه و جوانمردانه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره می‌کند که او بدون ترس بر ضرورت توقف تجاوز علیه ضعیفان و ستمدیدگان غزه تأکید می‌کند.

ستایش موضع آزادگان جهان
الازهر موضع همه آزادگان جهان را می‌ستاید که ساکت ننشستند و برای محکوم کردن این قتل‌عام وحشیانه در غزه بیرون آمدند و خواستار پایان‌دادن به تجاوزات صهیونیست‌ها و پایان کشتار کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها شدند.

درخواستی از دولت‌های عربی
الازهر از دولت‌های عربی و اسلامی می‌خواهد که به سرعت دست یاری به‌سوی برادران خود در فلسطین دراز و از پتانسیل، ثروت و منابع قدرت خود برای حمایت از آنها و در جهت جلوگیری از ظلم رژیم غاصب صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها استفاده کنند.

چند قاب فراموش‌نشدنی


 

این خبر را به اشتراک بگذارید