• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 تیر 1397
کد مطلب : 20753
+
-

صدرالدین شجره بر شانه‌های دوستدارانش تشییع شد

سینما
صدرالدین شجره بر شانه‌های دوستدارانش تشییع شد

«تکه‌ای از رادیو محو شده است و دیگر کسی جای او را نخواهد گرفت.» میکائیل شهرستانی سخنان خود را در سوگ صدرالدین شجره با بغض آغاز کرد. «گاهی حرف زدن در برنامه‌های این‌چنینی از آلام ما کم نمی‌کند و باید سکوت کرد. سال‌های زیادی افتخار داشتم که در کنار صدری همکار و دوست او باشم و تنها می‌توانم بگویم که او هیچ‌گاه کسی را آزرده و ناراحت نکرد، ولی خودش آزرده شد، او در سال‌های اخیر که درد می‌کشید، انتظاراتش برآورده نشد. باور کنید که انتظارات یک هنرمند مالی نیست و ما با اندکی پول هم می‌سازیم. اما انتظارات صدری برآورده نشد.»

به گزارش همشهری، مراسم تشییع زنده‌یاد صدرالدین شجره گوینده و صداپیشه پیشکسوت و بازیگر سینما صبح دیروز، دوم تیر با حضور شماری از هنرمندان رادیو و اهالی تئاتر و علاقه‌مندان صدرالدین شجره در ساختمان رادیوی تهران در میدان ارگ برگزار شد.

جواد پیشگر، هنرمند دیگری بود که در مراسم تشییع شجره سخن گفت: «او در نمایش رادیویی بود. دانش او در حوزه صدا بی‌نظیر بود. من از سال‌های میانی دهه 60 با او کار می‌کردم. در طول این سال‌ها ما گفت‌وگوهای زیادی درباره درام و نمایش ایرانی با هم داشتیم. او به‌دلیل آموخته‌ها و دانشی که داشت چنان سخن می‌گفت که هر شنونده‌ای را وادار می‌کرد که به او گوش کند. می‌توانم بگویم هر چه آموختم در کنار او بود.»

اکبر زنجان‌پور دیگر سخنران تشییع صدرالدین شجره در سخنان کوتاهی گفت: «هنرمند واقعی کسی است که تنهاست، مثل آنتوان چخوف که صدری عاشق کارهایش بود. مثل اکبر رادی که با صدری بارها به خانه او می‌رفتیم و درباره تئاتر با او سخن می‌گفتیم.»

پس از آن شعر« قو» اثر نام‌آشنای مهدی حمیدی شیرازی با صدای صدرالدین شجره پخش شد. صدای شجره بغض حاضران در مراسم را به هق‌هق‌های بلند تبدیل کرد و دوستداران صدای او یک‌بار دیگر شعری را با صدای گرم و دلنشین او شنیدند.

اتفاق تأسف‌برانگیز در مراسم تشییع صدرالدین شجره ممانعت حراست رادیو از حضور شماری از هنرمندان و علاقه‌مندان شجره در مراسم بود. مسئولان و چهره‌های شناخته شده توانستند به حیاط رادیو بروند اما حراست صدا و سیما مانع از حضور بسیاری دیگر از کسانی شد که از ساعت 9صبح خودشان را برای شرکت در مراسم تشییع به میدان ارگ رسانده بودند. پس از ازدحام و سر و صدای شرکت‌کنندگان، مسئولان رادیو درهای ساختمان را باز کردند و مردم توانستند خود را به دقایق پایانی مراسم تشییع هنرمند محبوبشان برسانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید