• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 تیر 1397
کد مطلب : 20757
+
-

استودیو «جاکومتی» نمایشگاه می‌شود

ستودیو «آلبرتو جاکومتی» در شهر پاریس، ۵۰ سال پس از مرگ این هنرمند و مجسمه‌ساز نامدار سوئیسی در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این استودیو که در شهر پاریس واقع شده درست به همان شکلی که «جاکومتی» ۵۰ سال پیش آن را ترک کرد با طراحی‌ها و نقاشی‌های نیمه‌تمام او از تاریخ ۲۶ژوئن به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه به‌صورت کامل در قسمت جنوبی محل اصلی استودیو «جاکومتی» در منطقه مونپارنس پاریس بازسازی شده که در اواسط قرن بیستم میلادی یکی از مهم‌ترین قطب‌های هنری محسوب می‌شد و هنردوستان می‌توانند شاهد مجسمه‌های ظریف گچی از آثار «جاکومتی» باشند که پس از مرگ وی در سال۱۹۶۶ تاکنون به نمایش عمومی درنیامده است.

«آلبرتو جاکومتی» در سال۱۹۰۱ در سوئیس متولد شد. او فرزند یک نقاش بود که او را برای تحصیل به مدرسه هنر ژنو فرستاد. او به فرانسه سفر کرد و در پاریس اقامت داشت. «جاکومتی» در آنجا با «خوان میرو»، «ماکس ارنست»، «پیکاسو» و «بالتوس» آشنا شد و آثاری را در سبک‌های کوبیسم و سورئالیسم خلق کرد. وی از اواخر دهه۱۹۳۰ مجسمه‌هایش را با دست و پا و بدن درازتر از معمول می‌ساخت و با کسب جایزه اول دوسالانه ونیز به شهرت جهانی رسید. مجسمه «مردی که راه می‌رود» اثر «جاکومتی» در سال۲۰۱۰ میلادی در حراجی ساتبی لندن به قیمت ۱۰۴میلیون دلار به فروش رفت تا رکورد گرانبهاترین مجسمه جهان را به ‌خود اختصاص دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید