• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 6 آبان 1402
کد مطلب : 207230
+
-

واکسن ترکیبی کووید -آنفلوآنزا در راه است

واکسن ترکیبی کووید -آنفلوآنزا در راه است

2شرکت فایزر و بیوان‌تک که نخستین واکسن نوین مبتنی بر پلتفرم mRNA را برای پیشگیری از ابتلا به کووید-19 ساختند، حالا در یک همکاری دیگر اعلام کردند واکسن ترکیبی کووید-19و آنفلوآنزای آنها در فاز3 کارآزمایی بالینی قرار دارد؛ این درحالی است که فاز‌های یک و 2مطالعه این واکسن با نتایج مثبت همراه بوده است. به گزارش هیل، کارآزمایی‌های فاز یک و 2برای ارزیابی مؤثر بودن یک درمان جدید در عین بی‌خطر بودن انجام می‌شود.
یکی از مقامات فایزر گفت که آنها از نتایجی که تاکنون در مورد واکسن ترکیبی آنفلوآنزا و کووید-19 دیده‌اند، بسیار راضی بوده‌اند. این شرکت گفت که نتایج نشان می‌دهد که واکسن جدید آنها دارای مشخصات ایمنی قابل مقایسه با واکسن مستقل کووید-۱۹ است. آنالیسا اندرسون، معاون ارشد فایزر و رئیس تحقیقات واکسن گفت: «این واکسن پتانسیل کاهش تأثیر 2بیماری تنفسی را با یک تزریق دارد و ممکن است شیوه‌های ایمن‌سازی را برای ارائه‌دهندگان، بیماران و سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان ساده کند.»
فایزر اعلام کرد فاز 3 آزمایشی که می‌تواند با شرکت‌کنندگان بیشتر به‌دنبال تعیین هرگونه عوارض جانبی بالقوه باشد، در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد. فایزر سال گذشته نخستین آزمایش خود را برای واکسن ترکیبی آنفلوآنزا و کووید-19 آغاز کرد. کارشناسان بهداشت عمومی در آن زمان گفتند که یک واکسن ترکیبی می‌تواند جذب ایمنی را افزایش دهد. تحت نظر سازمان غذا و دارو، روند بررسی محصول تسریع خواهد شد. مقامات بهداشتی به‌طور مرتب توصیه می‌کنند که افراد هر دو واکسن آنفلوآنزا و کووید19خود را همزمان دریافت کنند. خاویر بکرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی این کار را زمانی انجام داد که دوز به‌روز شده کووید19خود را در اوایل سال‌جاری دریافت کرد. دیگر سازنده واکسن مبتنی بر mRNA، شرکت دارویی مدرناست که آنها نیز روی واکسن ترکیبی آنفلوآنزا و کووید-19 کار می‌کنند. در اوایل این هفته، این شرکت اعلام کرد که در فاز 3 کارآزمایی بالینی نخستین دوز ترکیبی را به نخستین داوطلب تزریق کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :