• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
شنبه 6 آبان 1402
کد مطلب : 207207
+
-

تولید 22میلیون تن فولاد در 9ماه

ایران با تولید 1/22میلیون تن فولاد جایگاه خود رابه‌عنوان دهمین تولید‌کننده فولاد جهان حفظ کرد

انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود از تولید 22.1میلیون تن فولاد در ایران خبر داد. با این میزان تولید ایران جایگاه خود را به‌عنوان دهمین تولید‌کننده فولاد جهان حفظ کرد.چین همچنان با فاصله زیادی رتبه نخست تولید را در اختیار دارد و هند به سرعت در حال افزایش تولید است. به گزارش همشهری، انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که فولادسازان جهان در ۹‌ماه نخست سال۲۰۲۳ میلادی یک‌میلیاردو۴۰۶میلیون‌و۴۰۰هزار تن فولاد تولید کردند که این مقدار نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 0.1درصد افت نشان می‌دهد. طبق این گزارش رتبه بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های فولاد جهان تغییر نکرده و همچنان کشورهای چین، هند، ژاپن، آمریکا و روسیه در زمره بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان فولاد جهان هستند و ایران نیز بعد از کره‌جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل در رتبه دهم بزرگ‌ترین فولاد‌سازان جهان قرار گرفته است.

تولید 9ماهه ایران
انجمن جهانی فولاد در گزارش خود اعلام کرده است شرکت‌های تولید‌کننده فولاد در ایران از ابتدای سال‌جاری میلادی تا پایان سپتامبر و در طول 9ماه، جمعا 22میلیون‌و100هزار تن فولاد تولید کرده‌اند. ایران همچنین فقط در‌ماه سپتامبر موفق به تولید 2.4میلیون تن فولاد خام شده است. این نهاد بین‌المللی اما اشاره‌ای نکرده است که میزان صادرات فولاد ایران در این مدت چقدر بوده است. با این حال انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران پیش‌تر درباره میزان فولاد صادراتی ایران به سایر کشور‌ها گفته بود: درنیمه نخست امسال جمعا 7میلیون تن فولاد صادر شده که بخش عمده آن مربوط به شمش فولاد بوده است.

برترین تولیدکننده‌های جهانی
طبق گزارش انجمن جهانی فولاد کشور چین همچنان پیشتاز تولید فولاد در جهان است. این غول اقتصادی در 9‌ماه سال‌جاری جمعا 795میلیون تن فولاد تولید کرده و با فاصله بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست قرار گرفته است. این میزان تولید 735میلیون تن بیشتر از فولادی است که در آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تولید شده است. چین فقط در‌ماه گذشته 82میلیون تن فولاد تولید کرده است که بیشتر از کل فولاد تولید شده در 9‌ماه سال‌جاری میلادی در آمریکا بوده است. بعد از چین، کشور هند با تولید 104میلیون تن فولاد در رتبه دوم بزرگ‌ترین تولید‌کننده فولاد قرار گرفته است. حجم تولید فولاد در هند به‌عنوان پدیده جدید اقتصادی جهان از ابتدای سال تاکنون 12درصد و فقط در‌ماه سپتامبر 18.2درصد رشد کرده است.  بعد از هند، ژاپن و سپس آمریکا به‌ترتیب با 65.4 و 60.6میلیون تن تولید در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. آنطور که انجمن جهانی فولاد گزارش کرده است ایران نیز با تولید 22.1میلیون تن فولاد در رتبه دهم جهان قرار گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید