• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 2 آبان 1402
کد مطلب : 206801
+
-

تیم نونهالان بارسلونا

ژاوی هر بار یک استعداد جوان رو می‌کند؛ این‌بار نوبت به گویو رسید

تیم نونهالان بارسلونا

بارسلونا در هفته دهم لالیگا با یک ‌گل اتلتیک‌بیلبائو را شکست داد. نکته این بازی گلزنی یک‌ بازیکن 17ساله با نخستین شوت عمرش در لالیگا بود؛ مارک گویو ۱۷‌ساله. دقیقه ۷۸:۴۱ مارک گویو به جای فرمین لوپس وارد زمین شد. ٧٩:١۴ نخستین گل مارک گویو، 33ثانیه پس از نخستین بازی با پیراهن بارسلونا (در ثانیه 34) به ثبت رسید؛ روی نخستین شوت عمر این بازیکن در لالیگا.
لمینه یامال 16سال، مارک گویو 17سال، گاوی 19، فرمین لوپس، پدری و بالده همگی 20سال؛ اینها بازیکنانی هستند که از بارسا «ب» یا به‌عبارتی کارخانه تولید بازیکن لاماسیا به تیم اصلی رسیده‌اند؛ حتی اگر برخی از آنها نظیر گاوی در‌ آکادمی‌های دیگر پرورش یافته باشند. تفاوت ژاوی با آنچلوتی این است که سرمربی بارسلونا به جوانان بازی می‌دهد اما کارلتو پدیده‌ها و استعدادها را دور می‌اندازد. برای همین است محصولات والدبباس پس از درخشش در تیم کاستیا (تیم دوم رئال) در تیم‌های دیگر پخش می‌شوند و هر‌بار یکی از آنها روبه‌روی رئال‌مادرید قرار می‌گیرد و به این تیم گل می‌زند. ژاوی سیاست خود را اینگونه شرح می‌دهد: «مشکلی برای نگاه‌کردن به بازیکنان لاماسیا ندارم. شما باید به آنها اعتماد کنید؛ همانطور که به من اعتماد شد. وقتی دیدیم بازیکن آماده است، باید او را مجبور کنیم به زمین بازی برود.»
نکته دیگری که باید درنظر داشت این است که بارسا با ژاوی چندان خوب بازی نمی‌کند، حتی فصل پیش که با اختلاف به قهرمانی زودهنگام لالیگا رسیدند. او به فلسفه تاکتیکی باشگاه وفادار نیست. با این حال، استفاده از جوانان می‌تواند فشار را از روی دوش او بردارد. اگر کسی انتقاد کرد که چرا بد بازی می‌کنید، بگوید در عوض، می‌بریم و اگر کسی پرسید که چرا نتیجه نمی‌گیرید، بگوید چون به بازیکنان جوان اعتماد می‌کنم و برای آنها هزینه می‌دهم.
    سریع‌ترین گلزنان تاریخ لالیگا: خورخه گالان 29‌ثانیه، دیگو گونسالس 30‌ثانیه و مارک گویو 34‌ثانیه.
    گویو به‌دلیل ثبت‌نام‌نکردن در لیست این تیم برای لیگ قهرمانان اروپا نمی‌تواند در بازی شاختار شرکت کند.
    بارسلونا برای اولین‌بار از سال1974-1972، 4‌کلین‌شیت متوالی مقابل بیلبائو داشت: 2‌برد یک بر صفر و 2‌پیروزی 4بر صفر.
    بالده‌ با مشکل بیرون آمد، معاینه اولیه اطمینان‌بخش است و فقط نشان می‌دهد او خستگی دارد. این بازیکن مقابل شاختار استراحت می‌کند و برای ال‌کلاسیکو آماده خواهد بود. گاوی هم چهارکارته است و برای ال‌کلاسیکو محروم نیست. در بازی شنبه آینده با رئال بازیکنانی مثل لواندوفسکی، کنده، دی‌یونگ و سرخی روبرتو غایب خواهند بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید