• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 30 مهر 1402
کد مطلب : 206616
+
-

قتل یا خودکشی؟

معمای جنایی
قتل یا خودکشی؟

صبح یک روز پاییزی به کارآگاه خبر رسید که پیکر بی‌جان زنی جوان مقابل ساختمانی چند طبقه کشف شده است. کارآگاه شب قبل نیز به صحنه مشابهی رفته بود. در آن صحنه جسد مرد جوانی جلوی ساختمانی 7طبقه کشف شده بود و شواهد نشان می‌داد که او دست به‌خودکشی زده است.
دقایقی بعد کارآگاه همراه با تیم بررسی صحنه جرم خود را به محل جان‌باختن زن جوان رساندند. ساختمانی که این حادثه در مقابل آنجا رخ داده بود 8طبقه داشت و در نگاه اول به‌نظر می‌رسید این زن نیز دست به‌خودکشی زده است. افسران جنایی در همان دقایق اولیه به نمونه‌برداری از محل حادثه پرداختند تا بتوانند اسرار مرگ هولناک این زن را کشف کرده و پی ببرند که او به قتل رسیده یا بر اثر مرگ خودخواسته جانش را از دست داده است. کارآگاه در بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته ساختمان به نتایج روشنی دست پیدا نکرد و ساکنان آنجا نیز حرف قابل توجهی برای گفتن نداشتند و هیچ‌کدام متوفی را ندیده بودند.
در این شرایط کارآگاه قدم در طبقات مختلف ساختمان گذاشت. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که در پشت‌بام ساختمان همیشه قفل است و هیچ‌کس جز سرایدار کلید ورود به آنجا را ندارد. او برای کشف راز واقعیت تصمیم گرفت یک به یک وارد واحدهای مختلف شود. کارآگاه پس از ورود به هر واحد، یک به یک پنجره‌ها را باز می‌کرد و از هر پنجره یک سکه پایین می‌انداخت. وقتی او به بررسی همه واحدها پرداخت در نهایت به این نتیجه قطعی رسید که زن جوان دست به‌خودکشی نزده است، بلکه قربانی یک جنایت شده و فرد یا افرادی ناشناس او را از یکی از طبقات ساختمان به پایین انداخته و جانش را گرفته‌اند.
حالا شما پاسخ دهید که کارآگاه چطور تشخیص داد که این حادثه یک قتل است؟ به 3نفر از خوانندگانی که به معمای جنایی ما پاسخ صحیح دهند به قید قرعه 3کارت هدیه 500هزار تومانی اهداخواهد شد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید