• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 30 مهر 1402
کد مطلب : 206594
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYK1X
+
-

صدای غزه از زبان سلبریتی‌ها

صدای غزه از زبان سلبریتی‌ها

حجم جنایت در غزه تا آنجا زیاد  شده است که حتی اگر غول‌های مجازی مانند فیسبوک و ایکس (توییتر سابق) هم اجازه انتشار خبر از غزه را ندهند، اما صدای صدها نفر از چهره‌های برجسته هنری و فرهنگی در حمایت از فلسطین بلند شده است. حمایت این چهره‌ها بی‌تردید به تقویت پویش‌های حمایت از فلسطین در فضای مجازی کمک خواهد کرد؛ ازجمله این حمایت‌ها می‌توان به نقل قول برخی از چهره‌های معروف هنری از فلسطین در جریان بمباران نوار غزه اشاره کرد:

ژاوی هرناندز، کاپیتان سابق تیم بارسلونا: «برای ایستادن کنار مردم غزه لازم نیست مسلمان باشید؛ فقط باید انسان باشید.»

کریم بنزما، فوتبالیست فرانسوی: «تمام دعای ما برای ساکنان غزه است.»

اریک کانتونا، مهاجم اسبق تیم منچستریونایتد: «فلسطین آزاد یعنی آزادی فلسطینی‌ها از بند اشغالگری که از سال1975حقشان را سلب کرده است.»
مل گیبسون، کارگردان هالیوودی با انتقاد از اسرائیل: «پایان، نزدیک است و آنها این را می‌دانند. به همین دلیل هر چیزی را که سر راهشان است، نابود می‌کنند.»

تورگای اورن، خواننده ترکیه‌ای: «ما هرگز (به فلسطین) خیانت نخواهیم کرد.»

نانسی عجرم، خواننده معروف لبنانی: «ما مستحق زندگی در صلح در کشورهای خودمان هستیم!»

محمد صلاح، ستاره تیم لیورپول: «صحنه‌های بیمارستان غزه بسیار وحشتناک بود. مردم غزه به غذا، آب و تجهیزات پزشکی نیاز فوری دارند. من از رهبران جهان می‌خواهم که برای جلوگیری از کشتار بیشتر افراد بی‌گناه، دور هم جمع شوند. انسانیت باید پیروز شود.»

عبدالرحمن العربی، شناگر مصری: «پیام‎های تهدید به قتل از سوی افراد ناشناس برایم ارسال شد؛ چون از مردم فلسطین دفاع می‌کنم. نمی‌دانم شاید در روزهای آینده فردی به من در خانه‌ام حمله کند اما من در شرایط کنونی که خواهران و برادرانم در غزه کشته می‌شوند، نمی‌توانم خوشحالی  کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید