• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 30 مهر 1402
کد مطلب : 206593
+
-

همبستگی جهانیان با مردم غزه

دولت‌های اروپایی داعیه‌دار آزادی‌بیان، تجمع‌های مردمی در حمایت از مردم فلسطین را سرکوب می‌کنند

همبستگی جهانیان با مردم غزه

استمرار جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، واکنش‌های اعتراضی گسترده‌ای را در سراسر جهان به‌دنبال داشته‌است. طی روزهای اخیر علاوه ‌بر کشورهای اسلامی، مردم آزاد‌ی‌خواه در کشورهای مختلف دنیا، ازجمله در آمریکا و اروپا به خیابان‌ها آمدند و خواستار جلوگیری از نسل‌کشی رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه شدند.اخبار منتشر شده از سراسر جهان، از برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در دفاع از مردم مظلوم‌ فلسطین حکایت دارد؛ تجمع‌های بزرگی که برخی از آنها از سوی دولت‌های مدعی آزادی‌بیان و حقوق‌بشر تحمل نشد و با ضرب‌وشتم و بازداشت تجمع‌کنندگان همراه بود.

دستگیری حامیان فلسطین در آمریکا
نیویورک ازجمله شهرهای آمریکا به‌حساب می‌آید که طی روزهای اخیر شاهد برگزاری تجمع‌های قابل‌توجهی در حمایت از مردم فلسطین بوده‌است؛ تجمع‌هایی که برخی از آنها ازسوی پلیس به خشونت کشیده شد. در تجمعی که درمقابل کتابخانه عمومی شهر نیویورک برگزار شد، تجمع‌کنندگان خواستار آتش‌بس فوری در غزه و توقف کمک‌های دولت آمریکا به رژیم‌صهیونیستی شدند. براساس برخی آمارها که ازسوی رسانه‌های آمریکایی منتشر شده، پلیس این کشور در جریان تجمع‌های ضدصهیونیستی اخیر، حدود 150تجمع‌کننده را دستگیر کرده‌است.

سرکوب حامیان فلسطین در پاریس
پاریس ازجمله شهرهای اروپایی است که طی روزهای اخیر عرصه برگزاری تجمع‌های پرتعدادی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه بوده‌است. در شرایطی که دولتمردان فرانسوی همواره داعیه‌دار حمایت از «آزادی‌بیان» بوده‌اند، اما تجمع‌های ضدصهیونیستی روزهای اخیر در پاریس با خشونت پلیس همراه بود و مأموران برای متفرق کردن هزاران تظاهرات‌کننده حامی مردم فلسطین، از گاز اشک‌آور استفاده کردند. خشونت پلیس در مواجهه با حامیان فلسطین برای متفرق کردن جمعیت تظاهرات‌کننده بازتاب منفی گسترده‌ای در رسانه‌های این کشور داشت.

فشار به دانشگاه‌های آمریکا
این روزها برگزاری تجمع‌های گسترده ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های مختلف آمریکا به دردسری برای دولتمردان این کشور تبدیل شده‌است. گسترش روزافزون برپایی چنین تجمع‌هایی در دانشگاه‌های مختلف آمریکا، نگرانی لابی‌های صهیونیستی دراین کشور را به‌همراه داشته‌است؛ تا جایی که برخی رسانه‌های آمریکایی مانند «روزنامه
فایننشال تایمز» گزارش دادند به‌دنبال گسترش حمایت برخی دانشگاهیان و دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین، حامیان مالی تحت نفوذ لابی‌های صهیونیستی، فشارهای خود را برای جلوگیری از برگزاری چنین تجمع‌هایی افزایش داده‌اند.

بی‌توجهی آلمانی‌ها به هشدار پلیس
برلین، پایتخت آلمان نیز از دیگر شهرهای اروپایی است که طی روزهای اخیر شاهد برگزاری تجمع‌های ضدصهیونیستی گسترده‌ای در حمایت از مردم فلسطین بوده‌؛ تجمع‌هایی که با خشونت فزاینده پلیس و دستگیری تعدادی از تظاهرا‌ت‌کنندگان همراه بوده است. برهمین اساس هم بود که پلیس برلین در روزهای اخیر بارها با شهروندانی که در حمایت از مردم فلسطین در میدان «پوتسدامرپلاتس» این شهر تجمع کرده بودند، درگیر شد و ضمن ضرب و شتم تظاهرا‌ت‌کنندگان، تعدادی از آنان را نیز دستگیر کرد. برگزاری چنین تجمع‌های ضدصهیونیستی در برلین درحالی‌است که گفته می‌شود پلیس این شهر به‌مردم هشدار داده‌است که در پاسخ به فراخوان‌های تجمع‌های ضدصهیونیستی به خیابان‌ها نیایند.

مقابله با تجمع‌های ضدصهیونیستی در لندن
لندن، پایتخت انگلیس هم طی روزهای اخیر شاهد برگزاری تجمع‌های گسترده‌ای در محکومیت جنایات ضدبشری رژیم‌صهیونیستی بوده‌است؛ تجمع‌هایی که ازسوی پلیس این کشور تحمل نشد و اخبار و تصاویر منتشرشده، از خشونت کم‌سابقه پلیس برای متفرق‌کردن حامیان فلسطین حکایت دارد. طی روزهای اخیر هزاران نفر از ساکنان لندن، از ملیت‌های مختلف، با برگزاری تجمع‌هایی، خواستار توقف بمباران غزه و کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان، ازجمله زنان و کودکان شدند. این درحالی‌است که طی 2هفته گذشته، لندن شاهد برگزاری تجمع‌های اعتراضی مختلفی ازسوی شهروندان بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید