• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 30 مهر 1402
کد مطلب : 206584
+
-

افتتاح مجموعه ورزشی ریحانه در محله زعفرانیه

شهردار منطقه یک: بیشتر باشگاه‌های منطقه، خصوصی هستند، اما شهروندان نیاز به فضای ورزشی عمومی و همگانی دارند

امید و افتخار
افتتاح مجموعه ورزشی ریحانه در محله زعفرانیه

در میانه برج‌های بلند محله زعفرانیه، مجموعه ورزشی بوستان ریحانه به مساحت 1200مترمربع و با امکاناتی مانند سالن بدنسازی و جایگاه تماشاگران، در هفتاد و هشتمین پویش امید و افتخار افتتاح شد. به گزارش همشهری، ساختمان این بنا برای بیش از 10سال به‌صورت نیمه‌کاره در نزدیکی مدرسه هجرت رها شده بود. با توجه به اینکه بیشتر باشگاه‌ها و فضا‌های ورزشی منطقه‌یک خصوصی و گران‌قیمت است، بخشی از شهروندان ساکن منطقه از امکانات عمومی و همگانی ورزش محروم هستند. شهرداری تهران نیز با این هدف، پروژه سالن ورزشی ریحانه را سرعت بخشید و به بهره‌برداری رساند.

بهره‌برداری از سرمایه‌های شهر

محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
در مراسم افتتاح این مجموعه ورزشی گفت: تلاش ما در شهرداری این است که پروژه‌های بر زمین مانده از قبل که سرمایه شهر در آن خوابیده به سرعت مورد استفاده مردم قرار گیرند. پویش امید و افتخار به ایستگاه ۷۸ رسیده و شاید از روزی که این پویش شروع شده خیلی‌ها حدس نمی‌زدند افتتاح‌ها به‌سرعت پیش برود.

18هزار مترمربع پروژه
سیدمهدی صباغ، شهردار منطقه یک در این مراسم عنوان کرد: این منطقه ۱۸هزار مترمربع پروژه فرهنگی و ورزشی در حال اجرا دارد که اگر مجموعه نفت و ریحانه را به آن اضافه کنیم این عدد به ۲۱هزار مترمربع می‌رسد؛ ۷هزار مترمربع سرانه نیز مربوط به پروژه قائم است، این مجموعه ۷هزار متری را سال پیش با ۶۰درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و الان به ۸۰‌درصد رسیده‌ایم. برای ۱۸هزار متر پروژه ورزشی حدود ۶۲۰میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است. پروژه‌های مجموعه‌های ورزشی ازگل، قیطریه، سرای محله باغ فردوس و مجموعه ورزشی گلابدره نیز الان به مرحله قرارداد رسیده است. ریحانه، دومین مجموعه ورزشی است که در یک سال گذشته در منطقه افتتاح می‌شود؛ نخستین آن مجموعه نفت بود که در ۲۲بهمن سال گذشته پس از ۱۲سال افتتاح شده بود.

بازگشایی 62مجموعه ورزشی غیرفعال
حسین اجاقی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در جریان این مراسم گفت: ۶۹مجموعه ورزشی غیرفعال و تعطیل داشتیم که ۶۲مورد آنها را بازگشایی کردیم. استاندارد سرانه ورزشی بین‌المللی در دنیا 2متر اما سرانه فضای ورزشی در تهران ۵۷سانتی‌متر است که باید این میزان را ارتقا دهیم.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید