• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 30 مهر 1402
کد مطلب : 206520
+
-

دستگیری 3نفر به اتهام پارتی‌بازی

تقویم حوادث
دستگیری 3نفر به اتهام پارتی‌بازی

38سال پیش در چنین روزی رسانه‌ها از دستگیری اعضای باندی خبر دادند که اقدام به پارتی‌بازی و رشوه‌خواری در هواپیمایی جمهوری اسلامی کرده بودند. روزنامه اطلاعات 30مهر 64، نوشت: چندی قبل یک شبکه کلاهبرداری، رشوه‎خواری، سوءاستفاده و پارتی بازی در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران کشف شد و تعدادی از کارمندان هواپیمایی و تعدادی دلال و سودجو دستگیر شدند.
حجت‌الاسلام قاسمی، بازپرس شعبه 21دادسرای عمومی تهران در گفت‌و‌گوی اختصاصی در این زمینه گفت: 3نفر از کارکنان هواپیمایی به اتهام سوءاستفاده و پارتی‌بازی دستگیر شدند. یکی از دستگیر‌شدگان سرپرست قسمت امور اداری و پرسنلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است که با پارتی‌بازی و برخلاف ضوابط، برای دوستان و آشنایان خود بلیت می‌گرفته و جا رزرو می‌کرده است.
وی درحالی‌که یکی از مسافران با گذرنامه‌اش عازم خارج کشور بود، با پارتی بازی برایش جا رزرو کرده و بدون ارائه گذرنامه بلیت برایش صادر شده بود. گیرنده بلیت گفت: اگر به او مراجعه نمی‌کردم 100درصد نمی‌توانستم بلیت برای سفر آمریکا تهیه کنم. بازپرس شعبه 21دادسرای عمومی تهران افزود: متهم اعتراف کرد که با پارتی‌بازی تا‌کنون 40تا 50اسم جهت تهیه بلیت برای مسافرت به خارج از کشور و تعدادی هم برای داخل کشور (برای دوستانش) به کامپیوتر داده است. یکی دیگر از دستگیر‌شدگان اعتراف کرد برای اینکه 4‌ماه زمان مراجعه یکی از دوستان خود را جلو بیندازد، روی بلیت هواپیما که ارزش پرواز نداشته
« استیکر» چسبانده است. یکی دیگر از متهمین، بلیت آموزشی را که هیچ‌گونه ارزشی نداشته با همکاری یکی دیگر از متهمین پرکرده، مبلغ بلیت را حدود 24هزار تومان به مقصد آمریکا آماده می‌کند، در اختیار یکی از خانم‌ها که ظاهرا کارمند یا دانشجو بوده است می‌گذارد و از این طریق کلاهبرداری می‌کند. حجت‌الاسلام قاسمی افزود: پرونده شبکه رشوه‌خواری، پارتی‌بازی و جعل اسناد در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مراحل پایانی خود را می‌گذراند و به‌زودی به دادگاه ارسال خواهد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید