• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 29 مهر 1402
کد مطلب : 206481
+
-

خوش خبر

اشتغال ۲۰۰ معتاد بهبودیافته
هیچ‌چیز بدتر از این نیست که فردی از بند اعتیاد رهایی پیدا کند اما هیچ شغل و جایگاهی در جامعه نداشته باشد. اصلا همین طردشدن‌هاست که می‌تواند معتادان بهبودیافته را بار دیگر به نقطه اول بازگرداند و برای همیشه فرصت زندگی دوباره را از آنها بگیرد. اما در این بین، فقط یک حمایت دلسوزانه می‌تواند داستان زندگی معتادان و خانواده‌هایشان را تغییر و آینده روشنی را پیش روی آنها قرار دهد. در همین راستا و با پیگیری مجموعه قضایی استان قزوین و همراهی دستگاه‌های متولی در واحد‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی، ۲۰۰معتاد بهبودیافته طی ۶‌ماه نخست امسال مشغول به‌کار شده‌اند. البته به‌گفته رئیس‌کل دادگستری استان قزوین، ۷۰نفر دیگر نیز در حال بررسی وضعیت و شناسایی محل فعالیت هستند که در آینده نزدیک مشغول به‌کار خواهند شد.

درمان رایگان ۱۱۰۰بیمار کرمانی
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در روستاها، محرومیت از خدمات درمانی و عدم‌دسترسی به متخصصان است که به همین منظور نیز گروه‌های جهادی دست به‌کار شده و هربار به سراغ روستاها و مناطق محروم و دورافتاده می‌روند تا از هرآنچه در توان دارند برای خدمت به مردم مایه بگذارند. این بار خبری داریم از یک گروه جهادی درمانی که به ارائه خدمات پزشکی در روستای دره در رفسنجان پرداخته‌اند و توانسته‌اند حدود ۱۱۰۰نفر را تحت درمان قرار دهند. در این اردوی جهادی‌درمانی یک‌روزه، خدمات متخصصان داخلی، چشم‌پزشکی، زنان و زایمان، سونوگرافی، دندانپزشکی، بینایی‌سنجی، هوم ویزیت، خدمات پرستاری و تزریقات، توزیع دارو، عینک و واکسیناسیون آنفلوآنزا رایگان ارائه شده است. همچنین ارائه خدمات دامپزشکی به ۳۵۰۰دام نیز صورت گرفته که مجموع این خدمات، علاوه بر آنکه گام مهمی در حفظ سلامت جامعه بوده، توانسته منجر به رضایتمندی شمار زیادی از مردم منطقه شود.

نابینایی که خادم روشندلان است
خبر خوب بعدی‌مان از نذر یک روشندل قمی است؛ «حسن عبدلی» که دارای ۱۳حکم قهرمان کشوری در رشته پرتاب نیزه و کتابدار برتر کتابخانه‌های عمومی کشور است، از کودکی مبتلا به مشکل در بینایی بود تا جایی که به‌طور کامل توانایی دیدن را از دست داد. با این حال بزرگ‌ترین هدفش این بود که گام‌های بزرگی در مسیر تعلیم و فرهنگ جامعه نابینایان بردارد. این آقای قهرمان با عشق زیاد کتاب‌های مقطع تحصیلی را به خط بریل تحریر کرده و به روستای چهار برج، روستایی که بیش از ۷۰درصد مردم آن نابینا هستند، فرستاده است. عبدلی و همکارانش کتاب‌های درسی، قصه، شاهنامه، سعدی، حافظ، فردوسی و سایر کتاب‌های علمی و آموزشی را برای روشندلان کشورمان به خط بریل تحریر می کنند و آن را به نقاط مختلف کشور می‌فرستند تا حس شیرین خواندن را به همه روشندلان سرزمین‌مان القا کنند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :