• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 29 مهر 1402
کد مطلب : 206471
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Q1mpG
+
-

گرینویچ

گربه رکوردشکن

گربه‌ها وقتی سر کیف و از شرایط راضی باشند، به‌اصطلاح خر خر می‌کنند و صدایی تولید می‌کنند که ملایم و آرام است و به‌سختی شنیده می‌شود. اما گربه‌ای در آمریکا هست که وقتی خر خر می‌کند، همه متوجه می‌شوند؛ در واقع او، به‌صورت رسمی، صاحب بلند‌ترین صدای خر خر جهان است و نامش در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. این گربه خانگی که بلا نام دارد، به‌خاطر صدای بلندش حسابی شهرت داشت تا اینکه گینس وارد معرکه شد و بعد از آزمایش، نام او را به‌عنوان پرصداترین گربه دنیا ثبت کرد. در یک آزمایش، صدای خر خر او به 54دسیبل رسید که تقریبا معادل یک ماشین لباسشویی پرسر‌و‌صداست.

سکته برای غذای رایگان

توریست‌ها، ترفندهای زیادی برای خوردن غذای رایگان دارند اما ایده عجیب یک مرد اهل لیتوانی برای اینکه پول غذا ندهد، او را به شهرت رسانده و البته به  دردسر قضایی انداخته است؛ این مرد در سفر خود به اسپانیا، بعد از اینکه در چند رستوران غذا خورد، به دروغ وانمود کرد سکته کرده است. او به این ترتیب، از دادن پول غذا فرار می‌کرد. این ترفند 20بار به داد این مرد رسیده و او را از دادن پول غذا معاف کرده بود اما در آخرین تلاش، گارسون‌های رستوران گول او را نخوردند و به جای اینکه به اورژانس زنگ بزنند، پلیس خبر کردند و این مرد بازداشت شد. بعد از انتشار عکس او، شاکیان زیادی به پلیس مراجعه کردند و دست او حسابی رو شد. این مرد 51ساله قرار است دادگاهی شود.

درختی که خونریزی می‌کند

تصاویر تأثیرگذار از بریدن یک نوع درخت در آفریقای جنوبی، حسابی در دنیا مورد توجه کاربران قرار گرفته و آنها را متاثر کرده است. این درخت که ساج وحشی نام دارد و بومی جنوب آفریقاست، در این قاره به‌خاطر چوب مقاومش که خیلی دیر آتش می‌گیرد، حسابی معروف است و در ساخت مبلمان از آن استفاده زیادی می‌شود. اما مسئله عجیب درباره آن، شیره قرمز‌رنگ آن است که به شکل خون است. وقتی که درخت قطع می‌شود، این شیره، روی تنه آن روان می‌شود و طوری به‌نظر می‌رسد که انگار این درخت به‌خاطر بریده‌شدن، خونریزی کرده است. انتشار تصاویر آن، خیلی‌ها را که مخالف قطع درختان هستند، منقلب کرده است. این شیره، در باورهای سنتی آفریقایی خاصیت دارویی دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید