• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 29 مهر 1402
کد مطلب : 206438
+
-

نیمار یک آسیب است!

زیان 182.5میلیون یورویی الهلال بابت مصدومیت ستاره برزیلی‌اش

نیمار یک آسیب است!

باشگاه الهلال رسما اعلام کرد که نیمار در بازی برزیل و اروگوئه رباط صلیبی پاره کرده است. هنوز 4‌ماه از جراحی این بازیکن نگذشته، این‌بار زودتر از همیشه دچار مصدومیت شدید شده است. این تنها خسارت وارده به الهلال در فیفادی مهرماه نبود. جدا از نیمار که باید 6ماه از فوتبال دور باشد و به همین‌خاطر فصل را به‌صورت کامل از دست داده، 4‌بازیکن دیگر این باشگاه عربستانی در بازی‌های ملی دچار مصدومیت شده‌اند: سلمان الفرج، حسان تمبکتی، ناصر الدوساری و عبدالله الحمدان.
سعودی اسپرت گزارش داده که الهلال قصد دارد‌ بازیکن بزرگی را برای جایگزینی نیمار در نقل‌وانتقالات زمستانی بخرد. به ادعای این نشریه، جانشین ستاره برزیلی کسی نیست جز دوست او یعنی مسی. الهلال بارها برای جذب مسی تلاش کرده اما ستاره آرژانتینی که پس از قهرمانی در کوپا و جام‌جهانی به همه‌‌چیز رسیده و قراردادی سنگین و آینده‌دار با باشگاه آمریکایی اینتر مایامی بسته، نمی‌خواهد خودش را درگیر پول بیشتر و زندگی سخت در عربستان کند. با اینکه فوتبال در‌آمریکا برای اینتر مایامی تا 5‌ماه دیگر به پایان رسیده و به تعطیلی رفته و مسی می‌تواند قرضی به الهلال برود یا به بارسلونا برگردد، خودش اعلام کرده می‌خواهد برای اولین‌بار از تعطیلات طولانی‌مدتش در کنار خانواده لذت ببرد و نمی‌خواهد جایی برود. او به‌دلیل مصدومیت در چند بازی اخیر مایامی غایب بود اما خودش را به بازی‌های ملی رساند و با اینکه در بازی با پرو کامل بازی کرد و 2‌گل زد، باز هم برای تیم باشگاهی‌اش به میدان نرفت و از روی سکوها تساوی 2-2 این تیم را مقابل شارلوت تماشا کرد.
نیمار تنها 5‌بازی برای الهلال انجام داد و حتی با ژرژ ژسوس، سرمربی تیم هم به مشکل خورده بود. در مجموع این بازیکن در سال‌2023 تنها در 17مسابقه حاضر بوده و 6گل به ثمر رسانده که کمترین میزان در دوران حرفه‌ای او به شمار می‌رود. ستاره برزیلی درباره مصدومیت جدیدش گفته: «این بدترین لحظات عمرم است. می‌دانم که قوی هستم اما این‌بار به دوستان و خانواده‌ام بیشتر از همیشه نیاز دارم. طی‌کردن روند مصدومیت و تحت جراحی قرار‌گرفتن آسان نیست؛ اینکه باید پس از 4‌ماه درمان، بار دیگر از اول شروع کنم. خودم را به خدا واگذار می‌کنم تا بار دیگر قدرت من را از نو بسازد.»
الهلال که برای نیمار 90میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن پول داده، حالا یک خرید کاملا ناموفق داشته است. با احتساب دستمزد سالی 100‌میلیون یورویی او، همین حالا الهلال 190میلیون یورو بابت خرید این بازیکن زیان دیده. فیفا در نهایت 7.5میلیون دلار برای جبران خسارت این مصدومیت که در بازی‌های ملی اتفاق افتاده، به باشگاه عربستانی پرداخت می‌کند. تازه، الهلال باید یک بازیکن جایگزین هم بخرد و اگر ستاره‌ای در حد مسی باشد، 100‌میلیون دیگر از کف باشگاه می‌رود. طبق قوانین فیفا اگر بازیکنی در فیفادی مصدوم شود و حداقل 28‌روز از میادین دور باشد، فیفا غرامتی را به باشگاه مورد نظر با توجه به دستمزد بازیکن پرداخت می‌کند، به این شکل که البته 28‌روز اول محاسبه نمی‌شود و از روز 28 تا حداکثر روز 365، فیفا مبلغی را براساس میزان دستمزد و قرارداد بازیکن به باشگاه می‌دهد. این قرارداد شامل پاداش نمی‌شود و فیفا فقط مطابق مبلغ پایه قرارداد بازیکن مصدوم‌شده و تعداد روزهای دوری او از میادین، میزان غرامت را تعیین می‌کند. اگر بازیکنی 6‌ماه از فوتبال دور بماند و دستمزد سالانه‌اش یک‌میلیون دلار باشد، فیفا 28‌روز از آن 6‌ماه را کسر می‌کند و در ازای بقیه روزها، بر مبنای همان قرارداد یک‌میلیون دلاری، به باشگاه غرامت می‌پردازد. البته رقم پرداختی فیفا حداکثر شامل 7.5‌‌میلیون دلار می‌شود. یعنی اگر بازیکنی 100‌میلیون دلار هم قرارداد داشته باشد، درصورت مصدومیت در فیفا‌دی، حتی اگر یک‌سال بیرون بنشیند، فیفا بیشتر از 7.5‌میلیون دلار به باشگاه او غرامت نمی‌پردازد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید