• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206323
+
-

اونس جهانی، طلا و سکه را گران کرد

طلا و سکه
اونس جهانی، طلا و سکه را گران کرد

قیمت طلا و سکه این روزها تحت‌تأثیر 3فاکتور تحولات در خاورمیانه، قیمت ارز و قیمت اونس جهانی طلا قرار دارد.
نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در مورد تحولات بازار طلا در هفته جاری که رو به اتمام است، به همشهری گفت: به‌صورت کلی، بازار طلا و سکه در هفته جاری آرام و باثبات با نوسانات معمول روزانه بود.
محمد کشتی‌آرای توضیح داد: در هفته جاری، تا روز سه‌شنبه قیمت جهانی اونس طلا سیر عادی را طی کرد و در ابتدای هفته ۱۹۲۲دلار بود که روز دوشنبه با کمی کاهش همراه شد اما چهارشنبه افزایش یافت.
وی با اشاره به تأثیر تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه بر تغییرات بازار طلا و سکه در ایران بیان کرد: تحت‌تأثیر تحولات منطقه، قیمت ارز با نوساناتی همراه بود و قیمت اونس جهانی طلا هم دچار تغییر شد. بنا به این دلایل، در هفته‌ای که رو به پایان است، قیمت‌ها در ابتدای هفته یک نوسان کاهشی، در اواسط هفته با آرامش و روز چهارشنبه با افزایش همراه بود.
کشتی‌آرای با اشاره به کند شدن روند نوسانات در بازار طلا و سکه گفت: در این شرایط، سطح دادوستدها هم کاهش یافته است. وی افزود: معمولا وقتی بازار پرنوسان می‌شود مردم دست نگه می‌دارند و دلیل آن هم این است که بهترین نوع معامله و دادوستد در آرامش و ثبات صورت می‌گیرد و در مواقعی که نوسان قیمت‌ها زیاد می‌شود سطح دادوستدها کاهش پیدا می‌کند. نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در مورد روند قیمت طلا و سکه در هفته آینده هم بیان کرد: روند بازار در حال حاضر با توجه به شرایط موجود چندان قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان تحلیل جامع و کاملی از روند قیمت‌ها در چند روز آینده داشت.

بررسی تحولات بازار طلا و سکه
در هفته جاری، حباب سکه در اوایل هفته با کاهش همراه بود اما دیروز (چهارشنبه) با توجه به افزایش قیمت‌ها، با افزایش همراه شد. اونس جهانی طلا هم روز گذشته به ۱۹۴۶دلار رسید که نسبت به اول هفته، افزایش قیمت داشت. قیمت سکه امامی دیروز به ۲۹میلیون‌و۲۵۰ هزار تومان رسید درحالی‌که روز سه‌شنبه در آخرین معاملات ۲۸میلیون‌و۵۵۰ هزار تومان بود، به این‌ترتیب، سکه طرح جدید چهارشنبه افزایش ۷۰۰ هزار تومانی داشت.
 قیمت سکه طرح قدیم هم چهارشنبه به ۲۵میلیون‌و۸۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به اول هفته افزایش ۲۰۰هزار تومانی داشت. اما نیم سکه در ابتدای هفته ۱۵‌میلیون‌و۷۰۰ هزار تومان بود که با کاهش ۱۵۰هزار تومانی، روز گذشته به قیمت ۱۵میلیون‌و۵۵۰ هزار تومان مبادله شد. ربع سکه در هفته جاری تغییر قیمت چندانی نداشت و دیروز قیمت آن ۱۰میلیون‌و۶۰۰ هزار تومان بود.سکه‌های یک گرمی هم بدون تغییر ۶ میلیون تومان دادوستد شد. قیمت هر مثقال طلا هم تحت‌تأثیر افزایش قیمت اونس جهانی طلا و قیمت ارز روز گذشته به ۱۰میلیون‌و۵۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به ۲میلیون‌و۴۳۰ هزار تومان رسید که نسبت به اول هفته، گرمی ۱۵هزار تومان افزایش قیمت داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید