• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206294
+
-

انزلی، تنها بندر صید کیلکا در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه یک بندر فعال در حوزه کیلکا در استان گیلان وجود دارد، گفت: بندر انزلی با ۳۰شناور و اشتغال مستقیم ۲۷۰نفر در زمینه صید کیلکا فعالیت می‌کند.
 به گزارش ایسنا، کورش خلیلی با بیان اینکه از ابتدای فصل صید کیلکا در سال‌جاری تا‌کنون ۲۸۰۰تن از این گونه ماهی دریای خزر صید شده و این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۲درصد رشد داشته‌است اظهار کرد: فصل صید کیلکا از تیر آغاز شده و تا اسفند ادامه دارد که پس از آن صیادان به‌علت فصل تخم‌ریزی، صیادی را تعطیل می‌کنند.
او با بیان اینکه فقط یک بندر فعال در حوزه کیلکا در استان گیلان وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات شناورها در این منطقه کاهش تراز آب و تجمع رسوب زیاد است که مانع از تردد روان و پهلوگیری در بندر می‌شود. تجمیع فعالیت صید در یک منطقه باعث می‌شود مقدار کیلکا‌هایی که در تور می‌افتند محدود باشد. به همین دلیل امسال درخواست اعتبار جهت انجام مطالعات برای راه‌اندازی بندر صید کیلکا در شرق گیلان داشتیم.
مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه ۹۰درصد کیلکای‌صید شده برای تولید پودر ماهی مصرف می‌شود، گفت: پودر ماهی پاشنه آشیل تولید خوراک آبزیان است و در حال حاضر 8کارخانه تولید پودر ماهی در بندر انزلی فعالیت دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید