• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
چهار شنبه 26 مهر 1402
کد مطلب : 206229
+
-

امروز در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد

جنایت وحشیانه در قتل‌عام بیماران

جهان در شوک بمباران بیمارستان المعمدانی و شهادت حدود هزار بیمار فلسطینی فرو رفت

خبر آخر
جنایت وحشیانه در قتل‌عام بیماران

سخنگوی‌وزارت‌بهداشت‌تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که در جریان بمباران بیمارستان المعمدانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی بیش از 500 نفر به شهادت رسیده‌اند.
اخبار غیررسمی حتی شهادت حدود هزار فلسطینی در این حمله وحشیانه را اعلام کرده‌اند.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه بمباران بیمارستان المعمدانی که به کشته شدن دست‌کم
هزار نفر منجر شده، گفت که پیش‌تر هشدارداده بودیم که این بیمارستان و 5 بیمارستان دیگر باید تخلیه شوند.
پس از جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی غزه، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که این حمله نشانگر توحش دشمن اسرائیلی است.
هنیه با اشاره به اینکه چنین جنایتی بیانگر حجم شکست دشمن صهیونیستی است، گفت: دشمن هیچ احترامی برای ارزش‌ها، قوانین و سنت‌ها قائل نیست.
وی با بیان اینکه مجریان جنایت المعمدانی، همان عاملان کشتار صبرا و شتیلا هستند، افزود: آمریکایی‌ها که حمایت نامحدودی از صهیونیست‌ها داشتند، مسئول این کشتار هستند.
رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: اگر دشمن فکر می‌کند که کشتار غزه، سرپوشی بر شکست‌هایش است یا ملت ما را مجبور خواهد کرد که تسلیم شوند، در توهم به سر می‌برد.
این مقام حماس با اشاره به اینکه، مقاومت فقط با اخراج اشغالگران از سرزمین فلسطین متوقف خواهد شد، از ملت فلسطین خواست که به خیابان‌ها بیایند و این جنایت را محکوم کنند.
وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته آخرین آمار شهدا را بالغ بر 3 هزار نفر و افراد زخمی را بالغ بر 12هزار نفر عنوان کرد.
جنبش حماس ضمن محکومیت شدید این حمله ددمنشانه، تأکید کرد که چنین جنایاتی نشانگر خوی متوحش صهیونیست‌هاست که به خوبی خود را نشان داده است.
پیش از این هم، مقام‌های نظام سلامت در غزه گفته بودند که تنها بیمارستان سرطان‌شناسی در اراضی فلسطین حداکثر ظرف 48ساعت آینده تعطیل خواهد شد.
دکتر سابحی اسکیک، مدیرکل بیمارستان دوستی ترکیه-فلسطین گفت: کمبود سوخت بر فعالیت این بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی اثر می‌گذارد.
وی همچنین افزود: این بیمارستان «بخش اعظم خدمات خود» را متوقف خواهد کرد و دیگر بخش‌های آن «حداکثر ظرف 48ساعت» به حالت تعطیل درخواهد آمد. یک مقام وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه گفت: بیمارستان‌ها در غزه «به مرحله فروپاشی» رسیده‌اند.
 گزارش‌های مختلف از وضعیت بحرانی بیمارستان‌های غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی و اعلام حصر کامل علیه غزه خبر می‌دهند.
روزنامه نیویورک‌تایمز در همین ارتباط گزارش داده درحالی‌که احتمال می‌رود اسرائیل غزه را هدف حمله زمینی قرار دهد بیمارستان‌ها در این منطقه روزانه صدها نفر را که در حملات اسرائیل زخمی شده‌اند می‌پذیرند.
نزدیک به نیمی از جمعیت بیش از 2میلیون نفری غزه طی هفته گذشته آواره شده‌اند. این مسئله را آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است.
جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (7اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است. صهیونیست‌ها در پاسخ اقدام به انجام حملات هوایی سنگین کرده و علیه غزه اعلام محاصره کامل کرده‌اند. عملیات رژیم صهیونیستی در غزه تا‌کنون به شهادت بیش از 3 هزار نفر ازجمله صدها زن و کودک منجر شده است.حملات رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا همراه شده است. روز دوشنبه یک رسانه گزارش داد ایمیل‌های افشا شده وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد از دیپلمات‌های این کشور درخواست شده خواستار کاهش تنش‌ها در غزه نشوند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید