• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 26 مهر 1402
کد مطلب : 206182
+
-

حبوب ارزان شد

آخرین نرخنامه میادین میوه و تره‌بار حاکی از کاهش قیمت انواع حبوب است. امسال قیمت حبوب افزایش چندانی نداشته و مقایسه قیمت امروز انواع حبوب نشان می‌دهد این محصولات نسبت به ابتدای سال با کاهش قابل‌توجهی همراه بوده است. درحالی‌که در فروردین‌ماه، هر کیلو لوبیا چیتی فله در میادین میوه و تره‌بار 80هزار تومان فروخته می‌شد، در حال حاضر به قیمت 74هزار تومان عرضه می‌شود. هر کیلو نخود هم با کاهش 9هزار تومانی از 65هزار تومان به 56هزار تومان کاهش قیمت داشته است.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفت‌وگو با همشهری در مورد وضع بازار حبوبات گفت: در بازار مواد غذایی هیچ افزایش قیمت جدیدی نداشته‌ایم و حتی در روزهای اخیر در بازار روغن، شکر و برنج شاهد کاهش قیمت شدیدی بودیم. به تبع این وضعیت، در بازار حبوبات هم شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم البته این کاهش قیمت‌ها جزئی بوده است.
رضا کنگری ادامه داد: به جز سویای دامی، در 3 تا 4‌ماه اخیر هیچ افزایش قیمتی در بازار حبوبات نداشته‌ایم و حتی حدود 7 تا 8درصد کاهش قیمت انواع حبوبات را داشته‌ایم.
کنگری علت کاهش قیمت در بازار مواد غذایی به‌خصوص حبوبات را رکود در بازار اعلام کرد.

قیمت انواع حبوبات در مغازه‌ها و میادین
نکته جالب توجه در بازار حبوبات، اختلاف فاحش قیمت‌ها در مغازه‌ها و میادین میوه و تره‌بار است. مقایسه قیمت حبوبات در مغازه‌ها و میادین میوه و تره‌بار شهرداری نشان می‌دهد قیمت برخی از انواع حبوبات در مغازه‌های شهر در هر کیلو بیش از 20هزار تومان گران‌تر از میادین فروخته می‌شود. برای نمونه، در حال حاضر هر کیلو نخود در مغازه‌های مرکز شهر 78هزار تومان فروخته می‌شود که قیمت آن در میادین میوه و تره‌بار شهرداری 56هزار تومان است.
در این میان، قیمت حبوب بسته‌بندی شرکتی بالاتر از حبوبات فله‌ای است. در میادین میوه و تره‌بار شهرداری، هر بسته 900گرمی لوبیا چیتی 77هزارو800تومان، هر بسته عدس ریز 54هزارو800تومان، هر بسته لوبیا سفید 75هزارو800تومان و بسته 900گرمی نخود 59هزارو800تومان است.
در جدول زیر، قیمت هر کیلوگرم انواع حبوبات فله‌ای در مغازه‌ها و میادین آمده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید