• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 26 مهر 1402
کد مطلب : 206172
+
-

امروز روزش است، ورزش کنید

زندگی پدیا
امروز روزش است، ورزش کنید

به جز آدم‌های تنبل که نمی‌خواهند واقعیت را قبول کنند، تقریبا همه می‌دانند که ورزش منظم چقدر می‌تواند کیفیت زندگی را بالا ببرد و موجب شادابی و سلامت جسم و روح شود؛ به‌ویژه برای ما نسل پشت میزنشین و خودروسوار که فعالیت بدنی‌مان در خیلی از روزها به صفر نزدیک است. روز ملی تربیت بدنی و ورزش -که امروز است- هم به همین دلیل در تقویم گنجانده شده تا به ما یادآوری کند که جای این فعالیت مهم را در زندگی‌مان خالی نگذاریم. معمولا هم هر سال در چنین روزی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برنامه‌هایی را برای شهروندان درنظر می‌گیرند که به این ترتیب روز تربیت بدنی را پاس بدارند. امسال هم به همین منوال سازمان‌های مختلف برنامه‌هایی را برای پایتخت‌نشینان درنظر گرفته‌اند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.
   
پیش از هر چیز بگوییم که به مناسبت روز تربیت بدنی، امروز یعنی 26مهر‌ماه تمام اماکن ورزشی متعلق به اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای استفاده عموم آزاد است و می‌توانید از این اماکن به‌صورت رایگان استفاده کنید. اگر هم فکر می‌کنید یک روز باشگاه یا استخر رفتن چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد، باید عرض کنیم که شما بروید، شاید خوشتان آمد و به این نتیجه رسیدید که هزینه کردن برای ورزش در این اماکن به حس و حالش می‌ارزد.
   
یکی از برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری تهران در هفته تربیت بدنی برگزاری مسابقات ورزشی در ۷ رشته انفرادی و ۳ رشته تیمی با عنوان (قهرمان شهر) است که به‌گفته مسئولان این سازمان حداقل یک میلیون نفر از جمعیت شهر تهران برای شرکت در این مسابقات در سامانه سازمان ورزش شهروندی ثبت‌نام کرده‌اند. این تعداد رشته‌های ورزشی قرار است در کنار هم در بوستان یا محوطه بزرگی برگزار شود تا مردم از این طریق درگیر ورزش شوند.
   
به مناسبت هفته تربیت بدنی ۶۲ پادکست توسط سازمان ورزش شهرداری تولید شده که قرار است در اختیار مردم قرار داده شود تا اگر هنوز ترغیب به ورزش کردن نشده‌اند، لااقل با شنیدن این پادکست‌ها، تصمیم مفیدی بگیرند و فعالیت ورزشی را به برنامه روزانه‌شان اضافه کنند.
   
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم به مناسبت هفته تربیت بدنی قصد دارد کارگاه‌های آموزشی رایگان را برگزار کند و همه کسانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند در این کارگاه‌ها ثبت‌نام و شرکت کنند. کارگاه آموزشی سبک زندگی فعال، کارگاه آموزشی آشنایی با نحوه برگزاری رویداد‌های ورزشی و کارگاه آموزشی سواد بدنی در دانش‌آموزان ازجمله این کارگاه‌هاست. این را هم بگوییم که کارگاه‌های آموزشی مجازی برگزار می‌شوند و می‌توانید به راحتی و از منزل در این کارگاه‌ها شرکت کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید